مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از جریمه بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریالی متخلفان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ 25 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: غلامرضا سالاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱۱ اکیپ نظارتی متشکل از روسای شعب تعزیرات و بازرسان دستگاه‌های متولی، تشکیل و هزار و ۲۶۶ بازرسی انجام شده است.
غلامرضا سالاری با بیان اینکه این بازرسی‌ها با هدف پایش و نظارت بر تولید و عرضه کالا‌های اساسی و برخورد با گرانفروشی، از کلیه واحد‌های صنفی، تولیدی، خدماتی، گردشگری، و انبار‌ها انجام شده افزود: در این بازرسی‌ها هزار و ۱۳۳ پرونده تخلف تشکیل و ۲۱۱ واحد صنفی نیز به دلیل گرانفروشی و تکرار تخلف پلمب و نصب پارچه شده اند.
سالاری تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در شعب تعزیرات حکومتی فارس را طی سه ماهه اول امسال، یازده هزار و ۸۲۷ فقره عنوان کرد و اظهار داشت: متخلفان این پرونده‌ها به بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم و علاوه بر این نیز احکامی همچون استرداد حق شاکی، تعطیلی واحد متخلف، ضبط کالا، درج در پرونده نیز اعمال شده است.
وی با اشاره به صلاحیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی در سه حوزه کالاو خدمات، قاچاق کالا و ارز و همچنین بهداشت، دارو و درمان، از رسیدگی به هفت هزار و ۹۳۴ پرونده کالا و خدمات خبر داد و گفت: ۵۴۸ پرونده تخلفات بهداشت، دارو و درمان و ۲۶۶۴ پرونده قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و متخلفین اعمال قانون شده اند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس سامانه‌های ۱۳۵ و tazirat۱۳۵.ir را بعنوان پل ارتباطی تعزیرات حکومتی با شهروندان یادآور شد و اضافه کرد: هرچند بازرسی از فعالیت‌های اصناف و مراکز تولید و عرضه کالا با همکاری دستگاه‌های متولی استان بصورت مستمر در حال انجام است اما نظارت مردمی به عنوان مهمترین مولفه نظارتی تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار