رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی 82 میلیونی از حساب مادر توسط فرزندش خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه‌ساز جرایم اینترنتی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ 26 June 2023

تابناک فارس به نقل از پلیس فتا‌‌: سرهنگ امیر حسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس درتشریح این خبر گفت: با مراجعه زنی 45 ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز 82 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش در روزهای متوالی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وي تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم 30 تراکنش مالی با استفاده از کارت شاکی جهت بالا بردن سطح و رتبه بازی‌هاي رايانه‌اي خود اقدام كرده است.

سرهنگ "سلیمانی" با اشاره به برداشت 82 میلیون ریال از حساب شاکی، گفت: در بررسی‌های بیشتر معلوم شد که متهم فرزند شاکی است كه پس از حضور در این پلیس لب به اعتراف گشود و به پذیرش بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول افزود: این نوجوان در اعترافات خود بیان داشت که همیشه می‌دانستم که مبالغ زیادی پول در کارت بانکی مادرم موجود است و همچنین از رمز کارت بانکی او نیز با خبر بودم و این موضوع باعث وسوسه من شد تا اینکه بدون اجازه با کارت بانکی وي اقدام به خرید جم (الماس) به منظور بالا بردن رتبه خودم در بازی‌های آنلاین كردم.

سرهنگ "سلیمانی" به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‌‎های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری نمایند و هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت نمایند که اطلاعات بانکی آنها در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس از عموم مردم خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن 096380 گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار