رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی برای بعضی از واحدهای صنفی میوه فروشی شیراز حدود 900 میلیون تومان مالیات تعیین کرده است، می افزاید: بسیاری از میوه فروشی ها در سطح شهر شیراز در آستانه ورشکستگی هستند و مغازه داران توانایی پرداخت این رقم ها را ندارند.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲ 05 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: متاسفانه دولتمردان و سازمان امور مالیاتی بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مغازه داران مبالغی را به مغازه داران و صنوف اعلام می کنند که روز به روز شرایط را برای این افراد دشوار می‌کند.

کشمکش اصناف و سازمان امور مالیاتی بر سر میزان مالیات، کم‌کم از محدوده صنفی فراتر رفته و برای مردم و مصرف‌کنندگان کالا و خدمات مختلف مشکلات و دردسرهایی را ایجاد کرده و حالا تمام اصناف را در برگرفته است.

بسیاری از میوه فروشان شیراز در آستانه ورشکستگی هستند

آن طور که رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز می‌گوید: به رغم اینکه مسئولان امور مالیاتی استان عنوان می‌کنند که 50 درصد مالیات اصناف بخشیده شده است اما این اتفاق در عمل رخ نمی‌دهد و طبق صحبت‌ها و آمار مالیات برای اصناف هم بیشتر شده است و کمتر مغازه‌ای در سطح شهر شیراز پیدا می‌شود که مالیاتش صفر شده باشد.

فرزاد رضایی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی برای بعضی از واحدهای صنفی میوه فروشی شیراز حدود 900 میلیون تومان مالیات تعیین کرده است، می افزاید: بسیاری از میوه فروشی ها در سطح شهر شیراز در آستانه ورشکستگی هستند و مغازه داران توانایی پرداخت این رقم ها را ندارند.

مغازه داران برای بسیاری از هزینه ها نمی توانند فاکتور بگیرند

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز در ادامه با انتقاد از این موضوع که مسئولان همواره عنوان می کنند که مالیات بر در آمد از واحدهای صنفی دریافت می‌کنند، می‌گوید: اما مغازه داران و میوه فروشان چطور می‌توانند برای کرایه ماشین، کرایه گاری و .... مستند سازی کنند.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه میزان در آمد واحدهای میوه فروشی حدود 50 درصد است، ادامه می‌دهد: یکی از میوه فروشان شیراز که تراکنش آن به 10 میلیارد تومان رسیده است باید حدود 190 میلیون تومان مالیات بپردازد و این در حالیست که بسیاری از این در آمدها هزینه است و سازمان امور مالیاتی برای بعضی از مغازه ها میزان مالیات را حدود 14 درصد در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی میزان دریافت مالیات را از اصناف برای درآمدهای مغازه داران متفاوت و تصاعدی در نظر گرفته است، می گوید: طبیعی است در شرایطی که قیمت یک کارتن موز برای مغازه داران بیش از 3 میلیون تومان شده است میزان تراکنش ها زیاد باشد در صورتیکه سود هر کیلو موز حدود دو الی سه هزار تومان است.

مسئولان مالیاتی با اصناف صادقانه برخورد نمی کنند

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز در ادامه با انتقاد از سازمان امور مالیاتی می‌گوید: مسئولان امور مالیاتی به هیچ وجه با اصناف رو راست و صادقانه برخورد نکردند.

رضایی با بیان اینکه ادامه روند موجود در دریافت مالیات شرایط برای تمام صنف ها مخصوصا میوه فروش ها دشوار می شود، می‌گوید: وضعیت بد مالیات ستانی و بی توجهی سازمان امور مالیاتی به اعتراض مغازه داران احتمال می‌رود بسیاری از مغازه‌های میوه فروشی های شیراز تعطیل و در نهایت منجر به تعدیلی نیروها می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سازمان دارائی حدود 14 درصد از میوه فروشی ها سود دریافت می کند، می افزاید: سازمان امور مالیاتی توجهی به هزینه های مغازه داران ندارد.

بسیاری از مغازه داران آمادگی پرداخت مالیات را ندارند

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مغازه داران آمادگی پرداخت مالیات را ندارند، می‌گوید: سازمان امور مالیاتی عنوان می‌کند که مغازه داران باید مالیات‌شان را حداکثر در 5 ماه پرداخت کنند که این مهم شرایط را برای مغازه داران دشوار می کند و این در حالیست که مغازه هایی که ماهیانه حدود 30 الی 40 میلیون بابت هزینه اجاره مغازه می پردازند چطور می توانند ماهیانه 100 میلیون به اداره امور مالیاتی هزینه پرداخت کنند.

رضایی در ادامه با بیان اینکه در صورت عدم پرداخت دولت می‌تواند به صورت شدید با مغازه ها برخورد کند، می‌گوید: در حال حاضر مسئولان به هیچ وجه قانون برخورد با بارفروشان را رعایت نمی‌کنند و تردد بار فروشان در سطح شهر شیراز شرایط را برای تردد شهروندان و مغازه داران میوه فروشی بسیار دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه مسئولان همواره تمام قوانین را برای واحدهای صنفی رعایت می‌کنند و توجهی به بار فروشان ندارند، می‌افزاید: اگر مغازه داری یک سینی بیرون از مغازه خود بگذارد مسئولان شهرداری به سرعت با آن ها برخورد می کنند در صورتی که هیچ توجهی به بار فروشان سطح شهر ندارند.

بارفروشان سطح شهر شیراز از قانون تمکین نمی کنند

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز در ادامه با اشاره به اینکه میوه فروشان شیراز همواره از قانون تمکین می‌کنند، می‌افزاید: شیراز یکی از شهرهایی است که در تردد وانت بارها بی نظم است و این وانت‌ها مشکلات متعددی را برای واحدهای صنفی ایجاد کرده اند.

رضایی با اشاره به اینکه در آمد بار فروشان بسیار بیشتر از واحدهای صنفی است، بیان می‌کند: متاسفانه این بار فروش‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای مانند دارائی، تعزیرات و .... فعالیت می‌کنند و هیچ نهاد و سازمانی با این ماشین ها برخورد نمی‌کنند و مسئولان همواره با یک مانور چند ساعته با این وانت ها برخورد می‌کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز در ادامه با بیان اینکه بعضی از مغازه داران در دروازه کازرون فضایی را در اختیار گرفته‌اند و هر سینی را به مردم ماهیانه 10 میلیون اجاره می‌دهند، می‌گوید: بارها با صدا و سیما و دیگر ارگان‌ها اقدام به جمع آوری وانت‌ها کردیم اما تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده است.

رضایی با اشاره به اینکه سازمان دارائی یک ضربه بزرگی به میوه فروشان در شیراز وارد کرده است، می‌گوید: متاسفانه میوه فروشان بسیار متضرر هستند و در صورتیکه محصولاتشان را نفروشند باید ضرر بدهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار