خوشحالی شهردار یاسبرین از پخش سرود ملی مجارستان در یزد؛
شهردار شهر یاسبرین با ابراز خوشحالی از پخش سرود ملی مجارستان در یزد، گفت: مردم یزد بسیار مهمان نوازند.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 10 July 2023

«لورانت بودای» عصر امروز در نشست مشترک هیئت اعزامی یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان با اعضای اتاق بازرگانی استان یزد با اشاره به اینکه در ابتدای این نشست سرود دو کشور مجارستان و ارمنستان پخش شد، اظهار داشت: از اینکه در شهر یزد هستم و سرود ملی کشورم را در این شهر شنیدم بسیار خوشحال و خرسند شدم.
وی خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل شهر یاسبرین و یزد بسیار طولانی است اما از نزدیک به ۳۰ سال قبل تفاهم خواهرخواندگی ما با شهر یزد منعقد شده است.
شهردار یاسبرین مجارستان گفت: از سال ۲۰۱۹ تاکنون مباحثی از جمله کرونا در جهان وجود داشت که امکان ارتباط را بسیار محدود کرده بود.
بودای خاطرنشان کرد: هدف من این است که با توجه به فاصله زمانی ایجاد شده، ارتباطات و تعاملات ادامه پیدا کند و کارهایی که در گذشته در نظر گرفته شده بود را تقویت کنیم تا روابط بهتری داشته باشیم.
وی گفت: در یک روز و نیمی که در یزد حضور داشتیم، ظرفیت‌های زیادی را مشاهده کردیم و در این زمان خیلی از افراد از ما سوال کردند که برای چه موضوعی به یزد سفر کرده‌ایم.
شهردار یاسبرین مجارستان خاطرنشان کرد: ما به این هدف به یزد و ایران سفر کردیم که خودمان را به یزد بشناسانیم و یزد هم خودش را به ما معرفی کند تا بتوانیم به وسیله این شناخت پیوندی که درگذشته ایجاد شده را تقویت کنیم.
بودای ادامه داد: در این سی سال اتفاقاتی چه به صورت عملی و چه روی کاغذ رخ داد اما الان باید به دنبال آن باشیم که تمامی موارد مطرح شده را عملیاتی و اجرایی کنیم.
وی بیان کرد: مجارستان یک کشور بسیار کوچک است و شهر ما هم یک شهر کوچکی در این کشور است اما با وجودی که جمعیت کوچکی در اروپا داریم اما کسی نمی‌تواند مانعی در پیوند یاسبرین با یزد ایجاد کند.
شهردار یاسبرین مجارستان خاطرنشان کرد: چه در بحث آموزش، فرهنگی یا تجارت این آمادگی به وجود آمده و یکی از اهداف سفر ما هم همین بوده که بتوانیم همه این حوزه ها را تقویت کنیم.
بودای تصریح کرد: این آمادگی را در خودمان می‌بینیم با توجه به صحبت‌هایی که در یزد شنیدم و ظرفیت‌هایی که در یزد دیدیم، نقطه شروع همکاری‌ها را از امروز اعلام کنیم.
وی ادامه داد: در این یک و نیم روز نقطه نظرات بسیار جدیدی را متوجه شدیم و این موضوع نشان می‌دهد که ظرفیت‌های بسیار خوبی در یزد وجود دارد که ما تاکنون نسبت به آن اطلاع نداشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار