مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور تغییر كاربری بناهای تاریخی فرصتی مغتنم در جهت رونق گردشگری دانست و گفت: 7 بنای تاریخی استان مرکزی آماده واگذاری از طریق صندوق احیا کشور است.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 12 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ؛شهاب طلائی در سفر روز گذشته 20 تیر ماه 1402 از بناهای تاریخی قابل واگذاری استان با اولویت احیا و بهره‌برداری این بناها بازدید کرد و به بررسی مشکلات و رفع موانع سرمایه‌گذاران در این حوزه پرداخته شد.
مدیر عامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور با تاکید بر این که صندوق احیا وظیفه حفظ و احیای برخی از میراث‌فرهنگی را بر عهده دارد، اظهار کرد: دلیل ایجاد صندوق توسعه و احیا این است که تلاش کند تا مردم را روی صحنه بیاورد و بهره‌بری مناسبی را ایجاد کند در عین حال ضمن انگیزه آفرینی بتواند بخش خصوصی را وارد صحنه کند و می‌تواند امیدهای خوبی را در این حوزه ایجاد کند.
طلائی تشویق مردم به بازگشت به بافت تاریخی را یکی از مسائل بسیار مهم دانست و گفت: باید فرهنگ بومی بر بافت تاریخی حاکم شود.
مدیرعامل صندوق توسعه و احیا با اشاره به اینکه 7 بنای تاریخی استان مرکزی از طریق این صندوق به بخش خصوصی واگذار می‌شود گفت: فرآیند واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی و چگونگی نحوه واگذاری بناهای تاریخی حمام مامونیه و کاروانسرای خشکه‌رود و کاروانسرای ورده در شهرستان زرندیه، کاروانسرای کهک، آسیاب جفتی و منزل معتمدالایاله در آشتیان، کاروانسرای مشهد میقان در اراک به زودی از طریق این صندوق اعلام می‌شود و کاربری اصلی این بناها خدمات اقامتی، بوتیک هتل، پذیرایی و خدماتت فرهنگی خواهد بود.
 از سرمایه‌گذاری در خانه‌های تاریخی با تاکید بر تسهیل قوانین می‌تواند مشوق خوبی در این زمینه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار