معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان گچسارانی:
لاشکی : تمامی معلمانی که با رتبه بندی اعتراض داشتند بررسی می کنیم و امیدواریم تا اول مهر هیچ معلمی نسبت به رتبه بندی اعتراضی نداشته باشد،گرچه ما هم نمی توانیم خلاف قانون عمل کنیم باید بر اساس سوابق معلمی انجام شود.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲ 16 July 2023

 

به گزارش تابناک از گچساران ،معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش و هئیت همراه به مناسبت سفر ریاست جمهوری به استان در جمع فرهنگیان شهرستان گچساران حضور یافت.
دکتر احمدی لاشکی در این جلسه ضمن قدردانی از مدیرت آموزش و پرورش و فرهنگیان شهرستان گچساران گفت: نباید آموزش و پرورش سیاسی شود چرا که کار فرهنگیان فقط تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین و آیندگان می باشد.
وی افزود: زمانی ما می توانیم در کارمان موفق باشیم که مسیر یک دانش آموز را از اول ابتدایی تا زمان شکل گیری شخصیت اجتماعی آن در جامعه پیگیر باشیم که اگر خوب کار کرده باشیم قطعا آن دانش آموز در جامعه موفق خواهد شد.
احمدی لاشکی با بیان اینکه آموزش و پرورش کارخانه فولاد یا صنعت نفت و گاز نیست ،اظهار داشت: کار آموزش و پرورش با دیگر نهادها متفاوت و ممتاز می باشد به طوری که تمامی توفیقاتی که در حوزه های مختلف نصیب شخصیت ها از جمله حوزه علم،هوا و فضا،ناتو،تکنولوژی و هوش مصنوعی بوده مدیون معلم و جایگاه آموزش و پرورش می باشد.
وی بیان کرد: سند تحول بنیادین که در سال ۱۳۹۰ به خوبی نوشته شده و در ۱۵جلسه کامل با شورای انقلاب فرهنگی تشکیل شد در دو فصل هشت آن همه دستگاه‌ها من جمله رسانه ملی و سایر دستگاه‌ها موظف هستند که به آموزش و پرورش کمک کنند ولی تا به امروز به جز مقام معظم رهبری که حمایت و تاکید شدید داشت دیگر هیچ دستگاهی متاسفانه هیچ کمکی نکرده است.
احمدی لاشکی ضمن تشکر و تقدیر از نماینده مردم شهرستان گچساران در مجلس و سایر نمایندگان در بحث لایحه برنامه هفتم توسعه افزود: برنامه لایحه هفتم توسعه که دولت به مجلس تقدیم کرده در ماده ۸۷تا ۹۲ان ،آموزش و پرورش را نهاد ملی دانسته و تاکید شده همه دستگاه‌ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند .
وی با اشاره به نقش معلم در دوران کرونا،اغتشاشات و اعتراضات اخیر در کشور گفت: معلمان همواره ثابت کردند که در دوران کرونااگر نبودند حتما نه آموزش و پرورش بلکه کشور دچار چالش می شد، و حتی در بحث امنیت هم در.روز ۱۳ابان که صدای ملت به گوش مسیولین رسید حضور دانش آموزان و معلمین بودند که تاثیرگذار بود.
احمدی لاشکی یاد آور شد: ما باید الویت کارمان آموزش و پرورش باشد و به معلم بها بدهیم به طوری که وزیر آموزش و پرورش باید در کنار معاون اول رییس جمهور،مدیر کل آموزش و پرورش باید در کنار استاندار و ریس آموزش و پرورش باید در کنار فرماندار قرار بگیرد.
وی رتبه بندی فرهنگیان را یکی از کارهای بی نظیر آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت:کل بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱بالغ بر ۱۵۲هزار میلیارد تومان بود که رقمی بیش از ۴۰هزار میلیارد به خاطر رتبه بندی به آن اضافه شد که رقم کمی نبود.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: واژه استاد یار،معلم مربی،دانش یارو معلم استاد واژگانی هستند که به همین راحتی ثبت نشد بلکه نشان دهنده جایگاه شما می باشد حتی برخی از نمایندگان که عضو هیت علمی دانشگاه بودند تمام توانشان را گذاشتن تا این جایگاه برای معلمین ثبت نشود پس در این جایگاه ها سرتان را بالا بگیرد ،گر چه ایراداتی هم وجود داشت که امری طبیعی است چه کسی می تواند یک میلیون نفر را در این جایگاه به ثبت برساند.

وی گفت: تمامی معلمانی که با رتبه بندی اعتراض داشتند بررسی می کنیم و امیدواریم تا اول مهر هیچ معلمی نسبت به رتبه بندی اعتراضی نداشته باشد،گرچه ما هم نمی توانیم خلاف قانون عمل کنیم باید بر اساس سوابق معلمی انجام شود.

احمدی لاشکی با اشاره به موفقیت های کسب شده در آموزش و پرورش بیان داشت: متاسفانه ما برای موفقیت های خودمان پای کار نبودیم در دوران کرونا و اغتشاشات ۲۰مدال جهانی المپیاد کسب کردیم،۱۰دانش آموز به المپیاد نجومی اعزام که ۹مدال طلا و یک نقره کسب کردیم و برای اولین بار در علوم نجوم آمریکا را به زیر کشیدیم و مقام اول جهان را کسب کردیم و اینها بخشی از تربیت و ماحصل معلمان این کشور می باشد .
وی شرایط مدارس شهرستان گچساران را نسبت به دیگر شهرستان ها بهتر دانست و اضافه کرد:در این شهرستان مدارس کپری و کانکسی وجود ندارد که این شرایط نسبت به دیگر جاها بهتر می باشد.
احمدی لاشکی پیگیری مشکلات آموزش و پرورش استان،طرح تثبیت یادگیری با اعلام ۱۵۰میلیارد تومان در دوران کرونا به معلمین،حق الزحمه معلمین،همسان سازی حقوق بازنشستگان و شرایط فوق العاده ویژه برای نیروهای اداری و خدماتی ،معلمان آموزش ابتدایی و هنرستان ها را از جمله موارد مهم در سفر ریاست جمهوری به استان عنوان کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار