استاندار یزد در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، مطرح کرد؛
استاندار یزد با اشاره به نقش حمایتی مدیریت استان در توسعه فعالیت‌های قرآنی، گفت: طرح تربیت ۴۰۰۰ حافظ قرآن کریم به نیت۴۰۰۰ شهید استان یک طرح الگویی محسوب می‌شود که تاکنون در کشور سابقه نداشته است.
کد خبر: ۱۱۱۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 23 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد و جمعی از مسئولین برگزار و هماهنگی فعالیت‌های قرانی و مسائل مربوط به طرح بزرگ تربیت ۴۰۰۰ حافظ قرآن کریم در استان مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه قرآن، نقشه راه زندگی انسان‌ها است، گفت: قرآن باید در متن زندگی و برنامه‌ریزی‌های ما قرار داشته و نباید در جامعه مهجور واقع شود.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی دقیق در راستای توسعه فعالیت‌های مختلف قرآنی در استان، تصریح کرد: تمامی مسائل مربوط به حوزه‌های قرآنی از حفظ و تلاوت تا تفسیر و مفاهیم و تربیت نخبگان قرآنی و حمایت از آنها باید در دستور کار دستگاه های مرتبط با این بخش قرار گیرد.

فاطمی با تاکید بر اینکه بخش مردم نهاد و مردمی در راس اجرای پروژه های قرآنی استان قرار گیرند، گفت: نقش مدیریت استان باید حمایت، هدایت و توسعه فعالیت‌های قرآنی باشد و دستگاه‌های مربوطه نیز تمامی منابع خود را در اختیار فعالین این بخش قرار دهند.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از وجود طرح‌های شاخص در حوزه فعالیت‌های قرآنی در استان، خاطرنشان کرد: طرح تربیت ۴۰۰۰ حافظ قرآن کریم به نیت ۴۰۰۰ شهید استان یک طرح الگویی محسوب می‌شود که تاکنون در هیچ کجای کشور سابقه نداشته است.

دکتر فاطمی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر مسئولان اتحادیه موسسات قرآنی استان کار خود را آغاز و قریب به ۴۰۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

استاندار یزد با اشاره به تامین منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرح تربیت ۴۰۰۰ حافظ قرآن در استان، گفت: امیدواریم با اجرای موفق این طرح بزرگ در یک افق ۴ ساله و تربیت حافظانی آگاه به مفاهیم و سبک زندگی قرآنی شاهد نورانیت بیشتر فضای معنوی استان دارالعباده یزد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار