۲۰ هزار تن محصول کشاورزی جهرم با کسب گواهی سلامت‌محور صادر شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ 26 July 2023

تابنک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: امسال ۲۰ هزار تن محصولات تولید شده بخش کشاورزی این شهرستان با کسب گواهی کیفیت و سلامت محور به سایر کشور‌ها صادر شد.
حسن زمانی افزود: حدود ۱۵ هزار تن خرما و پنج هزار تن مرکبات و محصولات جالیزی از باغ‌ها و مزارع شهرستان برداشت و پس از بارگیری به سایر کشور‌های جهان صادر شده است.
او با اشاره به انجام آزمایش سموم و کود‌های شیمیایی محصولات صادر شده در کشور‌های مقصد، افزود: محصولات کشاورزی جهرم با اخذ مجوز‌های لازم بارگیری و صادر شده‌اند.
مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: در پایش طرح تولید محصولات گواهی شده (سلامت محور)، نظارت بر فروشگاه‌های کود‌های شیمیایی و سموم در دستور کار است که تاکنون، تعداد زیادی از سموم و کود‌های تقلبی کشف و ضبط و با متخلفان برخورد شدید تعزیراتی شده است.
زمانی اظهار کرد: نظارت دقیق مدیران پهنه اراضی و نیرو‌های جهش تولید در زمان‌های کاشت، داشت و برداشت از دیگر اقدامات تولید محصولات گواهی شده در شهرستان بوده که کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی در واحد سطح را افزایش داده است.
او گفت: همچنین اداره آموزش ترویج مدیرت جهاد کشاورزی هم نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی در خصوص بد مصرفی در بکار گیری نهاده‌ها از جمله کود و سم که در بعضی از مزارع وجود دارد با اقدامات ترویجی و آموزشی برای مصرف بهینه تلاش می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: امسال براساس مصوبه شورای سلامت شهرستان مقرر شده است، بررسی سموم بر روی پرتقال تولیدی شهرستان صورت پذیرد که در این زمینه این مدیریت زمینه پیش آگاهی برای تمام باغداران را فراهم کرده تا محصولات تولیدی آن‌ها محصول گواهی شده صد درصدی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار