سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: شهرستان سروستان با 150 هزار رأس دام سبک یکی از قطب‌های پرورش دام پرواری در استان فارس است، بیان کرد: سالانه هشت هزار تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج استان می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 26 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایانا: هومان جلالی دو قزلو بابیان اینکه محموله‌های دام زنده علاوه بر شهرستان‌های این استان به سمت استان‌های یزد، کرمان، تهران، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی حمل شده است، گفت: 160 محموله پس از صدور گواهی‌های حمل از شهرستان سروستان خارج‌شده است.

به گفته وی، گواهی‌های مذکور در چهارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای و با رعایت شرایط و موازین مصوب جهت پرواربندی یا ذبح در کشتارگاه‌ها صادرشده است.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه شهرستان سروستان با 150 هزار رأس دام سبک یکی از قطب‌های پرورش دام پرواری در استان فارس است، بیان کرد: سالانه هشت هزار تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نگهداری، خریدوفروش و حمل‌ونقل دام بر اساس ضوابط خاص انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: پیش از صدور گواهی حمل جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان مبدأ هویت دام و صحت پلاک‌کوبی و مواردی دیگر مثل واکسیناسیون و سلامت دام را ارزیابی می‌کنند.

جلالی دو قزلو بابیان اینکه نقل‌وانتقال هر نوع دام اعم از گاو، گوسفند، شتر و همچنین فرآورده‌های خام دامی بدون اخذ مجوز در داخل و خارج از استان اکیداً ممنوع است، افزود: اقدام خلاف این امر، قاچاق محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار