مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: 32 درصد از مشترکین آب و فاضلاب شهری استان خراسان شمالی تحت پوشش خدمات فاضلاب شهری هستند.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲ 15 October 2015

ابراهیم علوی در گفتگو با تابناک خراسان شمالی با بیان اینکه سال گذشته 123 میلیارد و 325 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح فاضلاب در استان اختصاص داده شده بود، افزود:این عدد در سال جاری 126 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبار ملی و اعتبارات سفر مقام معظم رهبری برای اجرای طرح فاضلاب در استان مصوب شده است.

وی با اشاره به بهره مندی  32 درصد از مشترکین آب و فاضلاب شهری از خدمات فاضلاب شهری، گفت: در حال حاضر در دو شهر بجنورد و اسفراین تاسیسات جمع آوری و تصویه فاضلاب شهری اجرا شده و درصد برخوردار از این طرح در بجنورد 32 هزار و 886 مشترک (60 درصد)و در اسفراین 17 هزار و 682 مشترک (85 درصد) می باشد.

علوی افزود: طرح فاضلاب در شهرهای آشخانه و شیروان در حال اجرا است بطوری که در شهر شیروان اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب و در شهر آشخانه احداث تصفیه خانه فاضلاب با پیشرفت فیزیکی 63 درصد در حال اجرا می باشد و همچنین همزمان با هفته دولت در سال جاری اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب نیز در این شهر شروع شده است.

وی همچنین گفت: اجرای طرح فاضلاب در شهرهای فاروج، گرمه و جاجرم در حال مطالعه و شناسایی سرمایه گذار می باشد.

علوی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به اجرای طرح های فاضلاب در سال 94 گفت:در سال جاری 126 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار جهت اجرای طرحهای فاضلاب در چهار شهر بجنورد،اسفراین،شیروان و آشخانه تخصیص داده شده که از این مبلغ سهم هر کدام از شهرهای نامبرده به ترتیب 67، 30،40، 10، 19 میلیارد ریال می باشد.

وی همچنین گفت:تصفیه خانه فاضلاب بجنورد در زمینی به مساحت 33 هکتار در قسمت شمال شرقی شهر بجنورد در محدوده روستای باقرخان، به فاصله سه کیلومتر از شهر و با ارتفاع هزار و 100 متر از سطح دریا واقع شده و برای دو فاز اجرایی و جمعیت تحت پوشش 122 هزار نفر با ظرفیتی بالغ بر 52 هزار و 600 مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز طراحی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار