نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی؛
نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : ایجاد خط ریلی از مسیر ایلام - دهلران - اندیمشک با توجه به وجود پتروشیمی بزرگ دهلران و تولید محصولاتی چون الفین و صدور تولیدات پتروشیمی به جنوب کشور توجیه اقتصادی بالایی دارد.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 10 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ بهزاد علیزاده در نشست بررسی چالش ها ، امکانات و تسهیلات ویژه اربعین در پایانه مرزی مهران با حضور وزیر راه و شهرسازی  افزود : پروژه ریلی ایلام - اندیمشک در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ لحاظ و بخشی از کار هم انجام شد اما به خاطر ماده ۲۳ از یکسال گذشته تاکنون کار متوقف شده است.

وی بیان داشت : کل پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه فجر امسال‌ به بهره برداری خواهد رسید ، ۷۰۰ متر لاینینگ باقیمانده تونل اصلی تا پایان مهرماه تمام می شود.

علیزاده گفت: مسیر ایلام - بدره - دره شهر - پل دختر به طول ۱۵۰ کیلومتر که از دهه های گدشته تاکنون بهسازی و مرمت نشده و پل گاومیشان نیز در سیلاب سال ۹۸ از بین رفت و اکنون مردم از طریق یک پل اضطراری تردد می کنند.

نماینده مرم حوزه جنوب ایلام در مجلس بیان داشت :  برای اجرای پروژه های عمرانی در حوزه انتخابیه جنوبی استان تاکنون ۲۲ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۵۶ اخذ شده که پنج هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به پروژه های حوزه تامین آب و ۱۷ هزار میلیارد ریال متعلق به طرح های حوزه راه است.

وی ادامه داد : بهسازی مسیر اندیمشک - دهلران - مهران به طول ۲۵۰ کیلومتر به عنوان یکی از راه های مواصلاتی اربعین نیاز به منابع مالی بیشتری بوده و به علت حادثه خیزی این مسیر، باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار