نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان کره جنوبی پیشنهاد دادند که منابع بلوکه شده شما را آزاد می کنیم نابع که این وظیفه دولت کره جنوبی است چرا که این مسئله حق ملت ایران است و این گونه نیست که قابل گذشت باشد. کره ای ها باید بدانند در خاطره ملت ایران این اقدام خیانت کارانه آنها که منابع مالی ما را بلوکه کرده اند، محفوظ خواهد ماند. مدت هاست که ما کره جنوبی را به عنوان یک شریک اقتصادی قابل اعتماد نمی دانیم. قطعا بعد از این نیز جمهوری اسلامی ایران کره جنوبی را شریک قابل اعتمادی نمی داند.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 13 August 2023

تابناک فارس به نقل از شبستان: با اشاره به آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: بارها اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری منافع ملی و احقاق حقوق ملت بزرگ ایران با رعایت موازین قانونی و همه اصولی که در مسایل بین الملل حاکم است، دست هایش پر است. موقعیت های ژئوپولوتیک، ظرفیت های دفاعی، ملتی بزرگ و قدرت بازدارنده، دیپلماسی خوب دولت سیزدهم و همچنین دیپلماسی پارلمانی، ظرفیت های خوبی است که جمهوری اسلامی ایران دارد و در هر موقعیتی می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند.

 

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای اعمال فشار بیش از بقیه ظرفیت دارد منتهی احساس مان همواره این بوده است که از مسیر گفت و گو جلو برویم و با مذاکره و گفت و گو بهتر می توانیم مسایل را حل کنیم. در سال های اخیر کمتر از ظرفیت های غیر از گفت و گو و مذاکره استفاده کرده ایم اما هر موقع نیز لازم شده است و لازم باشد از این ظرفیت ها استفاده می کنیم تا حقوق ملت ایران را احقاق کنیم.

 

 

وی ادامه داد: اجازه نمی دهیم هیچ نهاد، دستگاه، کشور یا دولتی علیه منافع ملت ایران اقدامی انجام دهد که در شان ملت ایران نباشد.

 

 

عزیزی گفت: مسئولان کره جنوبی پیشنهاد دادند که منابع بلوکه شده شما را آزاد می کنیم که این وظیفه دولت کره جنوبی است چرا که این مسئله حق ملت ایران است و این گونه نیست که قابل گذشت باشد. کره ای ها باید بدانند در خاطره ملت ایران این اقدام خیانت کارانه آنها که منابع مالی ما را بلوکه کرده اند، محفوظ خواهد ماند. مدت هاست که ما کره جنوبی را به عنوان یک شریک اقتصادی قابل اعتماد نمی دانیم. قطعا بعد از این نیز جمهوری اسلامی ایران کره جنوبی را شریک قابل اعتمادی نمی داند.

 

 

وی تاکید کرد: ما از همه ظرفیت هایمان برای آزادسازی منابع بلوکه شده مان استفاده می کنیم. منابع بلوکه شده مان در عراق را آزاد کرده ایم. در کره جنوبی نیز این منابع آزاد می شود. سایر منابع مان در کشورهای دیگر نیز با بهره گیری از همه ظرفیت هایمان آزاد خواهد شد و این قول ما به ملت ایران بوده و هست و امروز خوشحالیم که پایبند به این وعده و توافق مانده ایم.

 

 

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: ملت ایران مطمئن باشند دولت و مجلس ایران با تمام ظرفیت ها، توان و قابلیت هایی که دارد جلوی هرگونه زیاده خواهی را خواهد گرفت.

 

 

وی همچنین در مورد بحث آزادی زندانیان آمریکایی نیز گفت: آزادی زندانیان جزیی از ظرفیت های ماست البته آمریکایی ها باید توجه داشته باشند که همیشه این باب باز نیست مگر اینکه منافع ملت ایران کاملا تامین شود به ویژه افراد و اشخاصی که با نیت جاسوسی و تامین منافع بیگانگان اقدامی انجام دهند، باید تنبیه شوند و قانون در مورد آنها اجرایی شود.

 

 

عزیزی افزود: در قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران همواره امکان گذشت، عفو و تخفیف مجازات امر متداولی است. عفو و گذشت جزء ذات نظام جمهوری اسلامی ایران است و همواره در اندیشه های دینی و اعتقادی ما عفو و گذشت بوده و خواهد بود و البته در این رابطه ما بیشتر نگاه مان به منافع ملی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار