نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران از صبر استراتژیک به عنوان راهبرد و در مسیر تحقق منافع ملت استفاده می کند اما بدون شک کره ای ها باید بدانند این صبر حد و اندازه دارد به همین دلیل کاری نکنند که راه بازگشت نداشته باشند.
کد خبر: ۹۸۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷ 11 August 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: ابراهیم عزیزی  با اشاره به لزوم آزادی پول های بلوکه شده ایران در سایر کشورها، گفت: منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی ربطی به برجام ندارد و امتناع این کشور از پرداخت پول های ایران و منوط کردن آزادسازی منابع مالی ایران به احیای برجام، به معنای تبعیت بی چون و چرا از آمریکا است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در حالی که کره ای‌ها بر اساس وعده های داده شده بایستی اقدام به آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران می کردند اما متاسفانه با عملیاتی نشدن قول هایشان نشان دادند که سیاست مستقلی در برابر ایران ندارند.

وی افزود: منوط کردن آزادی پول های بلوکه شده به برجام،ضد منافع ملی دو کشور است؛ پیشنهاد ما به کره ای ها عدم گره زدن سیاست هایشان به سیاست خارجی آمریکا و عمل به وعده های داده شده خود مبنی بر آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران است.

عزیزی تصریح کرد: مقامات کره ای در سفر هایشان به ایران قول هایی دادند که متاسفانه عملیاتی نشد؛انتظار می رود کره جنوبی سیاست مستقلی را در قبال ایران پیش بگیرد.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران از صبر استراتژیک به عنوان راهبرد و در مسیر تحقق منافع ملت استفاده می کند اما بدون شک کره ای ها باید بدانند این صبر حد و اندازه دارد به همین دلیل کاری نکنند که راه بازگشت نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار