مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: به دلیل خلاء پذیرش نیروی آموزشی در دهه 70 امروزه شاهد کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش هستیم و در حال حاضر در اوج کمبود نیروی انسانی به سر می‌بریم.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 20 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد در دیدار با امام جمعه یزد با اشاره به برگزاری سی و هفتمین اجلاس روسای آموزش و پروش کشور به صورت ترکیبی اظهار کرد: این اجلاس از روز گذشته آغاز و مسائل مهم جمع‌بندی و به تهران فرستاده شده است تا در یک کارگروه تخصصی و در 10 محور به این مباحث رسیدگی شود.
وی افزود: پس از سه روز جمع‌بندی‌های لازم انجام می‌شود که سیاست‌های کلی و کلان کشور در ارتباط با مسیر، جهت و روند مورد نیاز برای سال آینده پیش‌بینی شده و اقدامات پیشگیرانه و ایجابی که باید در زمینه‌های مختلف آموزشی و پرورشی انجام شود، مورد بحث و بازنگری نیز قرار خواهد گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: همکاران ما در سراسر کشور از طریق این اجلاس به موارد و مباحثی که نیاز است اطلاع داشته باشند دسترسی خواهند یافت و همچنین تجربیاتی که در مباحث مختلف که سال گذشته با آن مواجه بودیم مانند اغتشاشات سال گذشته، مسمومیت‌های سریالی در مدارس، مسائل مختلف در مدارس و همچنین بررسی مسائل جاری در زمینه‌های مختلف آموزشی مورد بحث و تبادل قرار خواهد گرفت.
رحیمی‌نژاد با اشاره به طراحی طرح‌های مختلف آموزشی عنوان کرد: طرح شهید عجمیان برای مدارس مناطق محروم و طرح شهید محمودوند برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز از طرح‌های مهم آموزشی است و همچنین اقدامات لازم برای شناسایی دانش‌آموزان نیازمند به تفکیک مدارس با توجه به سهمیه استان بین مدارس در قالب طرح نرم‌افزاری صورت گرفته است و اطلاعات دانش‌آموزان با هدف کمک‌رسانی بهتر به دانش‌آموزان نیازمند و جلوگیری از اقدامات تکراری و در نهایت تحقق عدالت آموزشی در سیستم نرم‌افزاری بارگذاری خواهد شد.
وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و معلمان و تذکر و تغییر مدیرانی که در سال گذشته عملکرد مناسبی نداشتند از دیگر اقداماتی است که در راستای ایجاد مدارس متعادل‌تر، مطلوب‌تر و همسوتر با نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اهمیت ارزیابی مدیران آموزشی در سطح کشور و استان عنوان کرد: هر چه ارزیابی توانمندی مدیران دقیق‌تر انجام شود، عملکرد سیستم آموزشی بهتر خواهد شد، به‌گونه‌ای که 30 درصد از مباحثی که امروزه در موارد آموزشی با آن مواجه هستیم رفع می‌شود.
وی از کمبود نیروی متخصص و کارآمد در استان خبر داد و گفت: به دلیل خلاء پذیرش نیروی آموزشی در دهه 70 امروزه شاهد کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش هستیم و در حال حاضر در اوج کمبود نیروی انسانی به سر می‌بریم به گونه‌ای که سیاست وزارت آموزش و پرورش کشور به سمت موافقت نکردن با بازنشستگی نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش حرکت می‎‌کند.
رحیمی‌نژاد میزان ساعت آموزشی به کار گرفته نشده را 86 هزار ساعت عنوان کرد و گفت: این میزان ساعت آموزشی که بر زمین مانده است در قالب اضافه‌کار به افراد آموزشی داده می‌شود و این در حالیست که هزار و 600 نیروی آموزشی به سن بازنشستگی رسیده‌اند و اگر بخواهند از سیستم خارج شوند توانایی جایگزینی نیروی انسانی را نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار