رییس دانشکده هنر و علوم انسانی شهرستان فارسان از احیای سه کد رشته هنری این دانشکده برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: علاوه‌بر آن یک کد رشته در مقطع کارشناسی حفظ و یک کد رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد به مجموع کدرشته‌های هنری دانشکده اضافه شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ 21 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از فارس، گرشاسب ریگی امروز در گفتگویی گفت: بنا بر دلایلی طی سال‌های گذشته سه کد رشته فرش، صنایع دستی و ارتباط تصویری از کد رشته‌های این دانشکده حذف شد بطوریکه سال گذشته دانشجوی جدیدی در رشته‌های هنری دانشکده پذیرش نشد.

وی ادامه داد:، اما با پیگیری‌های مستمر از طریق کارگروه‌های تخصصی و کمیسیون آموزش عالی در شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی و سازمان سنجش آموزش کشور و جلب نظر مراجع مربوطه با ارائه مستندات لازم، نه تنها موفق شدیم سه کد رشته گذشته را دوباره فعال کنیم بلکه یک کد رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به کد رشته‌های دفترچه سازمان سنجش اضافه شد.

رییس دانشکده هنر و علوم انسانی شهرستان فارسان تصریح کرد: براین اساس دانشجویان مجاز به انتخاب رشته در رشته‌های هنری می‌توانند برای سال تحصیلی جدید در رشته‌های ارتباط تصویری، فرش و نقاشی در مقطع کارشناسی و در رشته صنایع دستی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان انتخاب رشته کنند.

ریگی یادآور شد: این دانشکده علاوه‌بر پنج کد رشته هنری در رشته‌های فقه و حقوق اسلامی و علوم سیاسی نیز همچون سال‌های گذشته دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه در هریک از کد رشته‌های دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان، ۳۵ نفر مرد و زن پذیرش می‌شود، اظهار داشت: براین اساس تعداد دانشجویان این دانشکده از ۴۷۰ نفر در سال تحصیلی جدید به حدود ۷۰۰ دانشجو افزایش پیدا می‌کند.

رییس دانشکده هنر و علوم انسانی شهرستان فارسان، قدمت تاسیس این دانشکده را ۲۱ سال اعلام کرد و گفت: در تلاشیم تا در سال‌های آینده رشته‌های معماری و طراحی و چاپ پارچه را در مقطع کارشناسی و رشته‌های حقوق خانواده، فرش و طراحی و چاپ پارچه در مقطع کارشناسی ارشد را نیز به مجموع رشته‌های فعال دانشکده اضافه کنیم.

اشتغال ۶۵ درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری دانشکده فارسان

ریگی با بیان اینکه ۶۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشکده هنر و علوم انسانی شهرستان فارسان مشغول کار و فعالیت هستند، تاکید کرد: ماهیت رشته‌ها و شرایط آموزشی و کارگاهی دانشکده سبب شده تا افراد کارآفرین و فعال در این فضا پرورش پیدا کرده و پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار شوند.

وی ارتقا و توسعه دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان را برنامه بعدی مدیریت این دانشکده عنوان کرد و گفت: برنامه داریم تا در سال‌های آینده این دانشکده به یک مجتمع آموزش عالی و یا یک دانشگاه مستقل تبدیل شود.

رییس دانشکده هنر و علوم انسانی شهرستان فارسان به برخی امکانات این دانشکده نیز اشاره کرد و گفت: ۱۵ کارگاه علمی، چهار واحد آزمایشگاه، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر، خوابگاه دختران و پسران، نمایشگاه و فروشگاه دائمی آثار دانشجویان، دفتر مشاوره و سبک زندگی، سایت‌های کامپیوتری و مرکز نوآوری هنر‌های تجسمی و کاربردی از جمله این امکانات است و در ادامه نیز امکانات بیشتری نظیر مسجد، سالن ورزشی و کلینیک پزشکی و درمانی در دانشکده ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار