رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: در راستای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و افزایش مهارت و توانمندی‌های عملی دانش‌آموختگان، 25 نفر از دانشجویان این دانشگاه با آغاز سال تحصیلی جدید در طرح بورسیه صنعتی شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ 22 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از  خبرگزاری فارس، یاسر پیرعلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به سند تحول دولت سیزدهم در خصوص خیزش علمی برای تولید ثروت و اقتدارآفرینی، دانشجویان مستعد تحصیلی دانشگاه شهرکرد در واحد‌های اقتصادی کشور تحت عنوان بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: طرح بورسیه صنعتی با همکاری نخبگان استان به نمایندگی بنیاد ملی نخبگان با همکاری دانشگاه شهرکرد به نمایندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشارکت واحد‌های صنعتی در استان برگزار می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه شهرکرد، داوطلبانی که در آزمون سراسری ۱۴۰۲، رتبه زیر ۲ هزار کشوری کسب کرده‌اند و یا جزو ۱۰ درصد برتر آزمون سراسری در استان هستند، می‌توانند در انتخاب رشته، این بورس‌های تحصیلی در واحد‌های اقتصادی استان را انتخاب کنند و همزمان با تحصیل در دانشگاه شهرکرد از مزایای طرح بورسیه صنعتی بهره‌مند شوند.

پیرعلی یادآور شد: پذیرش دانشجویان دانشگاه شهرکرد در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی کامپیوتر از مهر ماه سال جاری در طرح بورسیه صنعتی آغاز می‌شود.

وی، شناسایی، هدایت، توانمندسازی، جذب و نگهداشت سرمایه انسانی مستعد برتر و نخبه در واحد‌های اقتصادی کشور، آموزش مهارت‌‏های لازم و مرتبط با نیاز واحد‌های اقتصادی به استعداد‌های برتر، ارتقای توانمندی‌های عملی و فنی استعداد‌های برتر از طریق ارتباط مستمر آن‎ها با واحد‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‏‌های اجتماع نخبگانی برای ارتقای فعالیت‌های واحد‌های اقتصادی را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده دانشگاه شهرکرد و صنایع استان ابراز امیدواری کرد تا زمینه اشتغال‌زایی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه بیش از پیش فراهم شود.

گفتنی است؛ دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن پذیرای بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار