رئیس شورای شهر صدرا نیز با انتقاد از اینکه زیرساخت‌های این شهر صفر است و از مدیران مسئولان ارشد استانی درخواست داریم به اهمیت این موضوع رسیدگی کنند، بیان کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از دستگاه‌ها از جمله اداره کل ورزش و جوانان فارس، تعاونی ها، شرکت عمران صدرا اقدامات مثبتی در جهت توسعه و پیشرفت این شهر ندیده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 22 August 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: امین عباسی صبح امروز در نشست خبری ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و شهادت 2 تن از هموطنانمان در حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ، با اشاره به تکمیل پروژه‌های زیرساختی شهر صدرا، اظهارداشت: اولین اقدام شورا و شهرداری توزیع متوازن خدمات به تمامی مناطق این شهر است که در این راستا می‌توان به بهسازی، مرمت معابر و کوچه‌های این شهر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری با اقدامات انجام شده به دنبال عددسازی نیست، افزود: با توجه به شناخت شهر صدرا اولویت اغلب ارائه خدمات به مناطق موردنیاز محروم است که علی‌رغم منابع مالی محدود و هیچگونه معدن شن و ماسه و کارخانه آسفالت 220 هزار مترمربع از معابر شهری روکش و آسفالت شده است.

عباسی در ادامه از خرید 16 دستگاه اتوبوس جهت سهولت حمل و نقل شهروندان در سطح شهر خبر داد و گفت: به جرات می‌توان گفت که در این زمینه شاهد اتفاق بزرگی افزایش چندبرابری ظرفیت حمل و نقل در حوزه حمل و نقل بوده‌ایم؛ همچنین با 117 میلیارد تومان اعتبار ماشین آلات عمرانی خر یداری و تجهیز شد.

سرپرست شهرداری صدرا در بخش دیگری با بیان اینکه 2 پارک شهری در دو فاز یک و دو در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود که مجری پروژه کی از این بوستان‌ها قرارگاه خاتم الانبیاء است، گفت: در جهت به حداقل رساندن عقب ماندگی و کمبود‌ها تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد.

عباسی ادامه داد: در بحث معاینه فنی؛ شهرداری صدرا توانست مجوز راه اندازی ساختمان معاینه فنی خودر‌ها را اخذ کند که بزودی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. همچنین پروژه پیاده راه سلامت با مبلغ 108 میلیارد تومان برای جذب پیمانکار به صحن شورا ارسال شده است.

وی از ساخت ساختمان اداری شهر صدرا با مبلغ قرارداد 170 میلیارد تومان، ساخت میدان میوه و تره بار، سالن آمفی تئاتر، فرهنگسرا و. خبر داد و گفت: با توجه به کمبود پمپ بنزین در شهر صدرا 2 نقطه و در دو فاز این شهر جایگاه سوخت‌رسانی طراحی و ساخت آن اجرا خواهد شد.

سرپرست شهرداری صدرا با تصریح بر اینکه 56 درصد پروژه‌های اجرایی شهرداری؛ عمرانی است، گفت: شهرداری از سال 92 پیگیر زمین آرامستان این شهر بوده است که همه اقدامات طی این سال‌ها انجام شده و در حال حاضر دانشگاه شیراز معترض شده است که طی یکی دو هفته آینده مشکل آن مرتفع و عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد.

خداکرم فیروزمند رئیس کمیسیون حقوق، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر با انتقاد از اینکه شهر صدرا یک آموزش و پرورش مستقل ندارد و طی قول و وعده‌هایی که نمایندگان مجلس و مدیرکل آموزش و پرورش فارس داده‌اند بزودی راه اندازی شود.

وی با اعلام اینکه با پیگیری‌هایی که شد 2 مدرسه 18 کلاسه در مدت 6 ماه نوسازی و در مدار قرار گرفت، ادامه داد: با هماهنگی و پیگیری‌های انجام شده یک فقره زمین جهت ساخت هنرستان جنب کلانتری فاز 2 شهر صدرا اختصاص داده شده است.

فیروزمند در ادامه به تشریح فعالیت‌های انجام شده اعم از شرکت در رویداد ملی انتخاب پایتخت کتاب ایران و انتخاب شهر صدرا جزء 12 شهر برتر کشور و راهیابی به مرحله نیمه نهایی، احداث کافه کتاب فاز 2، احداث 6 قطعه زمین چمن مصنوعی، نصب 7 المان شهداء شاخص کشور در بلوار‌های شهر صدرا و ساخت 12 المان که بزودی 96 عکس شهید بر روی آن نصب خواهد شد، فضاسازی شهری، برگزاری مراسم جشن، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و اقلام مورد نیاز مساجد هیات، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری رویداد فرهنگی جایزه ادبی شهر صدرا، همکاری در برگزاری برنامه‌های چهارشنبه‌های طلایی و سه شنبه‌های مهدوی اشاره کرد.

آرش محمدی رئیس شورای شهر صدرا نیز با انتقاد از اینکه زیرساخت‌های این شهر صفر است و از مدیران مسئولان ارشد استانی درخواست داریم به اهمیت این موضوع رسیدگی کنند، بیان کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از دستگاه‌ها از جمله اداره کل ورزش و جوانان فارس، تعاونی ها، شرکت عمران صدرا اقدامات مثبتی در جهت توسعه و پیشرفت این شهر ندیده‌ایم.

وی در ادامه به یکی از معضلات شهر صدرا "سگ‌های ولگرد" که شهروندان بسیاری را به اعتراض و انتقاد وادار کرده اشاره کرد و گفت: سلامت جامعه بر هر موضوعی اولویت دارد و در راستای عقیم سازی سگ‌ها با استفاده از تجهیزات پیشرفته اقداماتی در درست اجراست.

مهدی کشاورز سخنگو شورای شهر صدرا نیز با اشاره به خرید وفروش ملک‌هایی که در حریم شهر و تحت عنوان فاز سه شهر صدرا است، بیان کرد: 13 هزارهکتار حریم شهر صدرا است لذا خرید ملک در شهر و حریم صدرا با استعلام باید باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه با کمبود سرانه فضای سبز روبرو هستیم و هزار هکتار نیاز است که تاکنون 100 هکتار ایجاد شده است، افزود: برای اولین بار در صدرا به دنبال تخصصی کردن پارک‌ها از جمله پارک کودکان آموزش و... هستیم.

کشاورزی به طرح تفصیلی شهر صدرا که هر10 سال بروز می‌شود تا آسیب‌های حوزه شهر سازی برطرف شود و تخلفات کمتری را شاهد باشیم نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال گردشگری سلامت و راه اندازی واحد سرمایه گذاری در شهرداری صدرا هستیم.

انتهای پیام/424/.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار