مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: ساز و کار بازار برق با هدف تقویت بخش خصوصی و توسعه رقابت‌پذیری در صنعت برق راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷ 23 August 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون صنایع با قدرت قراردادی بالای یک و پنج مگاوات ملزم به خرید برق از بازار برق هستند.

وی افزود: در این روش، مصرف‌کننده نهایی پس از دریافت کد بورسی، برق مورد نیاز ماهانه خود را قبل از آغاز دوره مصرف و با همکاری شرکت‌های واجد شرایط نظیر شرکت‌های دارای مجوز فروش برق و کارگزاران بورس انرژی، به‌صورت نقدی و در فضایی کاملاً رقابتی تامین می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان کرد: نکته قابل توجه در این روش الزام پیش‌بینی برق مورد نیاز دوره پیش رو، قبل از آغاز ماه مصرف است و با توجه به ماهیت متغیر میزان تولید و مصرف هر صنعت، پیش‌بینی برق مورد نیاز ماه پیش رو امری دشوار، پیچیده و گاهاً غیرقابل انجام تلقی می‌شود که بر این اساس پیشنهاد می‌شود در صورت تصمیم به خرید از بورس انرژی، میزان حداقل برق موردنیاز پیش‌بینی و خریداری شود.

حسینی‌نژاد به روش دیگر تأمین برق با عنوان قرارداد دوجانبه اشاره کرد و افزود: مطمئن‌ترین و فنی‌ترین روش خرید برق برای صنایع بزرگ و کوچک است که در این روش با سازوکاری ساده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، قرارداد تأمین برق با نرخ ثابت سالانه توافق شده و نظارت و هدایت مستقیم مدیریت شبکه بین عرضه‌کننده و متقاضی منعقد و جاری می‌شود.

وی گفت: در خرید برق از بورس با توجه به افزایش ماه‌های پیک سال به لحاظ مصارف برق و گاز، نرخ‌های عرضه‌شده در تمام طول سال متغیر بوده و در ایام اوج مصرف سیر صعودی دارد و این امر برخلاف قرارداد دو جانبه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان کرد: همچنین خرید برق از بورس انرژی به‌صورت نقدی و قبل از دوره مصرف است؛ در صورتی که در قرارداد دو جانبه پس از تحقق مصرف پرداخت انجام می‌شود که این ۲ عامل از مهم‌ترین تفاوت‌های روش خرید برق است.

برچسب ها: سمنان ، بازار برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار