رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در هفته دولت پنج پروژه مهم در حوزه آب و خاک در اردبیل و سایر شهرستان‌های این استان به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵ 24 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، نوبخت اژدری در گفتگویی، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سال جاری اجرای سیستم آبیاری کم فشار اراضی پایاب ایستگاه پمپاژ پنج واحد تولیدی محصولات کشاورزی در شهرستان بیله سوار در سطح ۸۱۰ هکتار به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده برای این طرح ۵۴ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح با پوشش ۳۰ خانوار برای بیش از ۱۳۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بهره برداری از سامانه نوین آبیاری «قیزیل سنبل» جعفر آباد بیله سوار را در سطح ۹۷۵ هکتار در هفته دولت یادآور شد و بیان کرد: برای اجرای این طرح نیز ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با اجرای این طرح برای تعداد ۱۹۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد و تعداد ۴۰ خانوار از مزایای اجرای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

اژدری با اشاره به بهره برداری از شبکه آبیاری پایاب سد پیله سحران تصریح کرد: حجم اجرای این پروژه یک هزار و ۵۰۰ هکتار می‌باشد که با صرف اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر بهره برداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اقدامات انجام گرفته در خصوص تکمیل و راه اندازی استخر‌های ذخیره آب معیشتی را نیز یادآور شد و تصریح کرد: در هفته دولت دو مورد از این طرح‌ها به بهره برداری خواهد رسید که یکی از آن‌ها مربوط به استخر ذخیره آب معیشتی میمند شهرستان نیر با ظرفیت ۳۷۰۰ مترمکعب با صرف اعتبار ۱۷ میلیارد ریال است.

وی از بهره برداری از استخر معیشتی ذخیره آب «بلیل» شهرستان خلخال در هفته دولت خبر داد و گفت: این استخر ظرفیت نگهداری آب در سطح ۷۷ هزار مترمکعب را داراست که برای تکمیل این پروژه نیز ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با بهره برداری از این طرح برای تعداد ۲۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در هفته دولت سال جاری همچنین بهره برداری از پروژه زهکشی اراضی روستای تکله و تازه کند پارس آباد را نیز شاهد خواهیم بود که با عقد قرارداد در سطح ۳ هزار و ۱۰۰ در حال حاضر ۴۰۰ هکتار آن اجرایی شده است.

اژدری اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که با بهره برداری از این طرح با پوشش ۲۵ خانوار برای ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

برچسب ها: اردبیل ، هفته دولت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار