کد خبر: ۱۱۲۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱ 25 August 2023

اسماعیل کمالی: علم سیاست می گوید وقتی سیاستمداران بیاناتی می گویند که با حقیقت جامعه مطابقت ندارد به معنای این است که آنها از راههای غیرقانونی و نامشروع برای حفظ قدرت استفاده می کنند، نتیجه ی این روند مرگ اعتماد عمومی و ضعف قدرت است.
مشاور اقتصادی،بازرگانی خارجی و بین المللی استاندار خوزستان آقای مهدی عرفانی فر در نشست خبری که ۳۰مرداد در محل سالن اداره کل بحران برگزار شد، اظهار کرد:«هدف گذاری تیم اقتصادی استانداری خوزستان این است که در مدت زمان ۲سال، استان را به هاب تجاری منطقه تبدیل کند».
شهر لجستیکی را می توان پیشرفته ترین و کامل ترین نوع هاب های لجستیکی دانست که به تازگی در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته اند.این مراکز قابلیت ارایه خدمات لجستیکی در سطح بین المللی را دارا هستند.چنین مراکزی نیازمند زیر ساخت های عظیمی با روش های گوناگون حمل و نقل(جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی) می باشند.
در سال۱۳۸۴ سند چشم‌انداز بیست ساله ایران توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد. بر اساس این سند که همه ی ارکان عالی سیاستگذاری نظام در تنظیم و تصویب آن نقش داشتند قرار بود در این چشم انداز با میانگین ۸ درصد رشد اقتصادی سالانه در سال۱۴۰۴ ایران قدرت اقتصادی اول منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا باشد.
در همان سال تولید ناخالص داخلی ۲۲۷ میلیارد دلار بوده است و اگر در مسیر چشم انداز پیش می رفتیم در سال ۱۴۰۴باید تولید ناخالص داخلی به رقم ۹۷۸ میلیارد دلار می رسید و در طول ۲۰سال مجموع ۱۰۳۶۵میلیارد دلار ارزش افزوده در اقتصاد ایران تولید می شد که نشد.اینکه چرا نرسیدیم را خودتان بررسی کنید و ببینید دلیل این عقب ماندگی چیست؟ و عوامل تقصیر را کجا باید جستجو کرد؟
اما آنچه مشخص است امروز شما مشاور اقتصادی و بازرگانی خارجی و بین المللی استاندار یکی از ثروتمندترین استان های کشور هستید که به غیر از جنگ یکی از عواملی که آن را در مسیر توسعه‌ی زیر ساخت ها جا نهاد حضور مدیران کار نابلد و سفارشی بود. من نتوانستم سوابق تحصیلی و اقتصادی شما را بیابم چون جایی درج نشده بود اما حتمن می دانید که برای هاب منطقه بودن در ابتدا باید زیر ساخت ها و منابع خود را بشناسید و سپس رقبا را بررسی کنید.
امروز در مرکز استان با توجه به دریافت حق آلایندگی کلان توسط شهرداری و جذب مبلغ ۵۰میلیون یورویی توسط آبفا جهت ارتقا و بهبود کیفیت آب و فاضلاب هیچ خیابان سالم و استانداردی را پیدا نمیکنید، مافیای پرواز و سکته ی ریلی هم که جای هیچ صحبتی باقی نمی گذارد.
آموزش و فرهنگ که اولین عامل در توسعه اقتصادی محسوب می شود، در استانمان به مدد مدیران ضعیف نتایج فاجعه باری را رقم زده که نتایج امتحانات نهایی و کنکور امسال و مدیر کل شدن فردی بدون هیچگونه سابقه و رابطه ی استخدامی موید حال خراب فرهنگ و آموزش خوزستان است.حتمن اطلاع دارید فرودگاه حمد قطر در فضای ۲۲۰۰ هکتاری و با ظرفیت جابجایی ۵۰ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد و یکی از شیک ترین ایرلاین های جهان را دارد.
فرودگاه دبی در فضایی به مساحت ۲۹۰۰هکتار احداث و با گنجایش جابجایی ۷۵ میلیون مسافر در سال را دارد که حدود ۸۰۰۰ پرواز به بیش از ۲۷۰ مقصد در سرتاسر جهان به صورت هفتگی دارد.
فرودگاه جدید استانبول در مساحتی حدود ۷۷ میلیون متر مربع احداث گردید که برابر با مساحت شهر لستر انگلیس می باشد، ظرفیت فاز یک این فرودگاه قابلیت جابجایی ۹۰میلیون مسافر در سال را دارد که پس از تکمیل فاز دیگر قابلیت جابجایی ۲۰۰میلیون مسافر را پیدا می کند.از عربستان هم خبر می‌رسد که در حال احداث شهر فرودگاهی هم مساحت با شهر نیویورک می باشد.
جناب عرفانی فر هر چند که عرف نیست مشاورین نشست خبری برگزار کنند و معمولن این امور را مدیران اجرایی یا عملیاتی بر عهده می گیرند اما اگر به این حوزه علاقه مندید باید در نظر بگیرید که شما دیگر فعال اقتصادی با شخصیت حقیقی نیستید و یکی از مهمترین مقام های مشورتی استان را بر عهده دارید لذا بر شما واجب است که سنجیده تر سخن برانید و مردم فهیم و آگاه خوزستان را نسبت به مسولینشان بی اعتماد نکنید.

منبع/عصر ماه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار