سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد؛
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) از غربالگری بهداشتی و درمانی بالغ بر 23 هزار نفر از اتباع ساکن یزد خبر داد و گفت: در این غربالگری 62 نفر از اتباع مبتلا به سل شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱ 26 August 2023

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سید مهدی هاشمی باجگانی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی به عملکرد دانشگاه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: برای دومین سال پیاپی معاونت درمان این دانشگاه موفق به کسب رتبه نخست کشور در زمینه اهدای عضو شده است.

وی افزود: یکی دیگر از افتخارات و دستاوردهای مهم معاونت درمان دانشگاه، این بود که برای نخستین بار در استان یزد، مرکز کاشت حلزون در بیمارستان شهید رهنمون یزد راه‌اندازی و بهره‌برداری شد و همچنین آغاز به کار بخش پیوند مغز استخوان در بیمارستان شهید صدوقی هم برای نخستین بار در استان انجام شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان اینکه نخستین عمل تعویض دریچه قلب بدون جراحی باز در استان یزد انجام گرفت گفت: این اقدام به واسطه یک تکنیک بسیار پیشرفته انجام گرفت و دستاورد بزرگ و مهمی به حساب می‌آید.

هاشمی باجگانی از نصب ام‌آر‌آی در شهرستان‌های ابرکوه، مهریز و تفت خبر داد و افزود: تجهیز مرکز ناباروری شهرستان ابرکوه و اضافه شدن حداقل 25 دستگاه دیالیز به مراکز استان هم از دیگر اقدامات و دستاوردهای صورت گرفته در این حوزه است.

وی در ارتباط با فعالیت‌ها و دستاوردهای معاونت بهداشتی این دانشگاه گفت: در این دولت 18 واحد بهداشتی در سراسر استان به بهره‌برداری رسید و همچنین رتبه دوم کشور در غربالگری سرطان روده بزرگ را هم در این معاونت کسب کردیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد به تزریق دو میلیون و 209 هزار دوز واکسن کرونا در استان یزد اشاره کرد و گفت: طراحی و اجرای برنامه تامین سلامت کارکنان یزد نوین با عنوان تسکین هم یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در حوزه معاونت بهداشتی این دانشگاه انجام شده است.

هاشمی باجگانی تصریح کرد: تزریق واکسن تکمیلی برای اتباع غیرایرانی برای 34 هزار نفر از اتباع زیر 15 سال ساکن استان، بیماریابی در اتباع غیرایرانی با نمونه گیری 23 هزار نفر از اتباع و شناسایی 62 بیمار جدید مبتلا به سل هم در حوزه اتباع انجام شد.

وی به فعالیت‌های معاونت آموزشی دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این حوزه موفق به اخذ مجوز رشته جدید تخصصی جراحی مغز و اعصاب شدیم و از سال گذشته آموزش دستیاران تخصصی در این حوزه شروع شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد از کسب مدال طلای چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توسط دانشجویان دانشگاه یزد خبر داد و گفت: تاییدیه دو ساله در اعتبار بخشی برنامه پزشکی عمومی، مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های کارشناسی ارشد نانو فناوری پزشکی و سلامت در بلایا و کسب مجوز تاسیس دانشکده علوم و فنون نانو فناوری هم از دیگر افتخارات و دستاوردهای این معاونت دانشگاه است.

هاشمی باجگانی بیان کرد: در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی هم این دانشگاه موفق به کسب رتبه اول رنکینگ مدال چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی کشور شدیم و همچنین مدرسه فوتبال پرسنل و غیرپرسنل دانشگاه هم بهره برداری شد.

وی به برگزاری طرح ورزش هفت تا 70 سال اشاره کرد و ادامه داد: برای کارمندان دانشگاه هم برنامه‌های دقیق ورزشی برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در دستور کار قرار گرفت و از سوی دیگر خوابگاه متاهلی 12 واحدی دانشگاه هم در حوزه این معاونت راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار