رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از کشف و ضبط انبار پخش کود، سم و بذر تقلبی خارج از شبکه در شهرستان بختگان این استان خبر داد و گفت: ۶هزار و ۴۰۰کیلوگرم انواع نهاده ها کشف و ضبط و به انبار حفظ نباتات این سازمان منتقل شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ 27 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مجتبی دهقان پور روز یکشنبه ضمن تقدیر از اقدامات کارگروه پایش و نظارت برفعالیت داروخانه های گیاهپزشکی این استان اظهار کرد: با توجه به پایش های انجام شده چهار هزار کیلوگرم سم و ۷۰۰ کیلوگرم کود غیر مجاز (تاریخ منقضی شده) از یک انبار کشف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: هزار و ۷۰۰ کیلوگرم کود تقلبی نیز توسط کارگروه پایش و نظارت برفعالیت داروخانه های گیاهپزشکی شهرستان بختگان کشف و ضبط شده است.

او با اشاره به اینکه ساماندهی فروشگاه های عرضه نهاده های کشاورزی در راستای ارتقاء امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: متخلفین جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه روند بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی فارس ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند پس از صدور اخطار کتبی نسبت به پلمب فروشگاه اقدام می‌شود، افزود: کشاورزان کود و سم مورد نیاز خود را از فروشندگان مجاز خریداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به مدیریت ها یا مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

بختگان در شرق استان فارس واقع شده است.



برچسب ها: کشف ، نهاده تقلبی ، بختگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار