مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر از ثبت گواهینامه رویداد جشنواره گل نرگس در تقویم رویدادهای گردشگری کشور همزمان با هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 29 August 2023

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر، این شهرستان که در جنوب استان فارس به مرکزیت شهر باب انار واقع شده است، به واسطه کاشت و برداشت گل نرگس شهرت بسیاری در سراسر کشور دارد.

آبان ماه سال گذشته بیش از ۲۵۰ میلیون شاخه گل از نرگس‌زارهای خفر برداشت و گل‌های برداشتی به شهرهای تهران، اصفهان و کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال شد.

شهلا، پرپر و مسکین از ارقام کاشت شده گل نرگس در خفر است که به دلیل کم آب بر و معطر بودن و همچنین بازار پسندی رقم شهلا، کشت آن مورد استقبال کشاورزان خفری قرار گرفته است.

بر اساس آمار در کاشت، داشت و برداشت گل نرگس برای ۸۰۰ بهره‌بردار و دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس صبح امروز _سه شنبه هفتم شهریورماه_ از ثبت رویداد جشنواره گل نرگس خفر همزمان با هفته دولت خبر داد.

در این خصوص مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر در این خصوص اظهار کرد: از آنجا که شهرستان خفر دارای آب و هوای چهارفصل بوده به لحاظ جغرافیایی محصولات متنوعی در آن ک، شت می‌شود که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری قرارگرفته است.

علی‌اصغر طاهری باب اناری افزود: یکی از این محصولات گل نرگس است که قدمتی دیرینه دارد و هرساله در فصل برداشت، جشنواره و برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان برگزار می‌گردد که مورد استقبال گردشگران قرارگرفته است و در کنار آن محصولات کشاورزی و صنایع دستی عرضه می‌شود.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خفر تصریح کرد: برگزاری این جشنواره گام مؤثری برای معرفی ظرفیت‌ها، صنایع‌دستی و سوغات خفر است.

طاهری باب اناری ادامه داد: مراحل مستند نگاری و پیگیری امور اداری ثبت گل نرگس خفر در تقویم رویدادهای گردشگری کشور انجام شد و این رویداد گردشگری در تاریخ بیست‌وچهارم مردادماه امسال به شماره ثبت ۰۲۰۲۱۶۲۳۹ در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و همزمان در هفته دولت ابلاغ شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار