رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خدمات دولت در بخش سلامت را برشمرد و گفت: افزایش سرانه تخت، افزایش اعتبارات تجهیزات مراکز درمانی و مصوبات حوزه مراکز بهداشتی و درمانی نشان دهنده سنگ‌تمام دولت سیزدهم در بخش سلامت است.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 30 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، وحید محمدی‌شاهرخی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: دومین دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان رفسنجان روز گذشته راه‌اندازی شد و ام‌آرآی هم به‌صورت صبح و عصر ارائه خدمات می‌کند.

وی ادامه داد: بخش cssd (استریلیزاسیون) بیمارستان توسط خیر مرحوم فخار راه‌اندازی شد و خانواده این خیر سلامت پیگیر هستند و از یک ماه آینده این بخش افتتاح می‌شود و در این بخش حدود ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از خرید دستگاه اسکن استخوان توسط خیر خبر داد و افزود: بزودی این دستگاه که نیاز مردم هست، راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش مراقبت‌های ویژه مغز و اعصاب با کمک خانواده خیر راه‌اندازی می‌شود و تا پایان امسال عملیات ساختمانی آن به پایان خواهد رسید و بخشی از کار توسط دانشگاه انجام می‌شود.

محمدی‌شاهرخی گفت: بخش زنان و زایمان بیمارستان توسط خیر عبدالله حسینی‌نوه تکمیل شده و منتظر یاری مس سرچشمه رفسنجان هستیم که در حوزه آسانسور همکاری کنند و بخش افتتاح شود.

وی اضافه کرد: در قسمت غربی بخش زنان ۶ اتاق عمل توسط خیران و مشارکت دانشگاه در حال اجراست و خانواده مرحوم فروتنی قول مساعد دادند امسال حداقل ۲ اتاق عمل به مجموعه فعلی اتاق‌های عمل اضافه می‌شود.

محمدی‌شاهرخی عنوان کرد: ضریب اشغال تخت نسبت به سال گذشته بالای ۶ درصد افزایش پیدا کرده است که امیدواریم بتوانیم رضایتمندی بیماران و مراجعان را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش اورژانس بیمارستانی اعتبار لازم تخصیص داده شده و این بخش به‌صورت مطلوب تعریف می‌شود و از بُعد خدمات و امکانات رفاهی برای همراهی بیماران تلاش انجام شده و با نصب مانیتور همراه بیمار از وضعیت بیمار مطلع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه به درمانگاه سرطان به متراژ بیش از ۲ هزار متر مربع پرداخت و گفت: این درمانگاه از نظر فیزیکی تقریبا تمام شده و برای تجهیز آن نیاز به کمک خیران و همراهی وزارت بهداشت داریم.

وی اضافه کرد: دولت بیش از ۷۲ میلیارد تومان برای راه‌اندازی بیمارستان انار کمک کرد و تجهیزات آن با ارز دولتی حدود ۴۰ میلیارد تومان شد که با مشارکت خیر و دولت انجام شد و برای مقاوم‌سازی بیمارستان رفسنجان ۲۰ میلیارد تومان تخصیص داد و ۲۰ میلیارد تومان در بخش خوابگاه دانشجویی از حمایت دولت بهره‌ند شدیم.

محمدی‌شاهرخی عنوان داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان امام حسین (ع) در مصوبات سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شدکه با قول مساعدی که دادند، بزودی بخشی از این اعتبار واریز می‌شود و علمیات ساختمان بیمارستان امام حسین (ع) که حدود هشت سال تعطیل شده آغاز می‌شود.

وی توضیح داد: این بیمارستان جایگزین بسیار مناسبی برای زایشگاه نیک‌نفس خواهد بود و طبق ارزش‌یابی، جزو بیمارستان‌های درجه یک است.

وی در توضیحاتی در خصوص بیمارستان امام حسین (ع) ابراز کرد: تمام نواقص این بیمارستان رفع شد و وزارتخانه آن را تأیید کرده است.

محمدی‌شاهرخی اضافه کرد: این بیمارستان ۱۱۲ تخت دارد که علاوه بر زنان و زایمان بخش نوزادان و اطفال در آن دیده شده است. در حال حاضر پزشکان به‌صورت آنکال هستند، اما با راه‌اندازی این بیمارستان، پزشکان، مقیم می‌شوند و همیشه در دسترس خواهند بود.

۳ سال است در شاخص مرگ مادر صفر هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه اذعان کرد: سه سال است که در شاخص مرگ مادر صفر هستیم.

وی از بیمارستان مرادی نیز سخن به میان آورد و افزود: دستگاه چشم پزشکی با کیفیت بالا و اعتبار ۲ میلیارد تومان در این بیمارستان نصب شده و در حال استفاده است و قابلیت این را دارد که در فاصله ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بدون بیهوشی عمل آب مروارید را انجام دهد.

محمدی‌شاهرخی از نگاه ویژه دولت به بخش سلامت یاد کرد و گفت: دولت این بخش را مهم دانسته و در این زمینه کم نگذاشته است.

وی یادآور شد: سنگ شکن درون اندامی در بیمارستان مرادی بیش از یک ماه است که فعال است.

محمدی‌شاهرخی اظهار داشت: ساخت از بیش از ۳۰ مرکز بهداشتی، خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت در رفسنجان و انار مصوب شد و این اتفاق در هیچ دولتی نیفتاده است.

وی از ورود خیر آقای حسینی به ساخت مرکز بهداشت شماره ۹ شهری یاد کرد و گفت: این مرکز بیش از ۱۰ هزار نفر را زیر پوشش خود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به نظام ارجاع در رفسنجان اشاره و ابراز کرد: این اتفاق برای اولین‌بار در استان کرمان رقم خورد و این طرح خیلی به سلامت مردم کمک می‌کند و در این طرح بیش از ۲۰۲ هزار نفر زیر پوشش هستند.

وی با ذکر این مطلب که در بحث جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رتبه برتر استان کرمان را کسب کرده است، افزود: باید دید پارامتر‌ها در نرخ جوانی جمعیت و میزان باروری چقدر بوده است. به‌طور مثال الان که حدود ۶ دهم هستیم باید به ۱ برسیم.

محمدی‌شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص امحاء زباله به خرید دستگاه اشاره کرد و افزود: در بیمارستان‌های مرادی و نیک‌نفس این دستگاه‌ها نصب می‌شوند.

وی کلنگ‌زنی مرکز فوریت‌های ۱۱۵ توسط خیر آقای خیراندیش در محله کمال‌آباد طی امسال را یادآور شد و بیان داشت: در دانشگاه‌های کشور از نظر رسیدن ۱۱۵ بر بالین بیمار رتبه برتر داریم.

محمدی‌شاهرخی اضافه کرد: در حال حاضر رسیدن اورژانس به بیمارستان در شهر و جاده ۵ تا ۷ دقیقه و میانگین کشوری ۸ دقیقه است.

وی ابراز داشت: اورژانس زنان در دو طبقه و در ضلع جنوب غربی دانشگاه ولیعصر (عج) توسط خیر در حال راه‌اندازی است و وضعیت پرسنلی و آمبولانس توسط وزارتخانه تعریف شده و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: در محور نوق پایگاه فوریت‌ها با قولی که خیر داده راه‌اندازی می‌شود و مرکز ناباروری در سطح یک و در قسمت درمانگاه بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) در حال انجام خدمات است.

برچسب ها: رفسنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار