مدیر بنیاد نخبگان استان یزد که در سال گذشته تهمت زنی وی به خبرنگاران با حواشی زیادی روبرو شده بود، به عنوان رئیس دفتر بنیاد نخبگان تهران منصوب شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 31 August 2023

خبرگزاری تابناک یزد - فرشاد براتی - مفتاحی زاده رئیس بنیاد نخبگان استان یزد در نشست خبری پایان سال قبل خود اعلام کرده بود که نخبگان یزدی در حالی در زیرپله‌ها فعالیت می‌کنند که پارک علم و فناوری حاضر به پذیرش آنها نیست.

بعد از اینکه این مطالب از سوی رئیس بنیاد نخبگان یزد مطرح شد، خبرگزاری تسنیم با تیتر «فعالیت نخبگان یزدی در زیرزمین‌ها/پارک علم و فناوری حاضر به پذیرش نیست» اقدام به پیگیری این خبر کرد که بلافاصله با تماس روابط عمومی بنیاد و درخواست برای پاک کردن خبر مواجه شد.

پس از آنکه خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که امکان حذف این خبر وجود ندارد رئیس پارک که در نشست خبری این مطلب خلاف واقع را بیان کرده بود، در مطلی که در کانال ایتای بنیاد منتشر کرد، نویسنده این مطلب را متهم به تلاش برای ایجاد تفرقه در زیست بوم فناوری استان کرد.

در مطلب پارک علم و فناوری یزد آمده بود: «متن خبری که در تسنیم منتشر شده به هیچ عنوان مورد تایید بنیاد نخبگان استان یزد نیست»، بنیاد نخبگان، خبرگزاری تسنیم را متهم به ایجاد تفرقه میان زیست بوم علم و فناوری استان کرده و در متنی چنین تأکید شده که «قابل توجه آنکه اتحاد و همدلی که امسال با جمله‌ی رهبر جمهوری اسلامی مزین گردیده، در بین اعضای زیست بوم علم و فناوری استان در کشور زبان زد خاص و عام است.  درج چنین خبر اشتباهی در راستای عدم اتحاد و تفرقه بین این تیم متحد است .»

خبرگزاری تسنیم استان یزد هم در پاسخ به این تکذیبیه، گزارشی با تیتر «فرار به جلوی بنیاد نخبگان یزد در اتهام‌زنی به نهادهای استان با تأیید و تکذیب همزمان خبر تسنیم» منتشر کرد و نکته قابل توجه در ارتباط با تکذیبیه‌ای که در کانال بنیاد نخبگان منتشر شده بود این بود که بنیاد درحالی اقدام به تکذیب این خبر کرده بود که خودش متن کامل خبر را از خبرگزاری تسنیم کپی کرده و در کانال خود منتشر کرده بود.

بعد از انتشار این مطلب از سوی خبرگزاری تسنیم، بنیاد نخبگان بدون اینکه توضیح یا غذرخواهی منتشر کند، اقدام به حذف مطلب خود در کانال خود کرد و تسنیم هم با عنوان «عقب‌نشینی چراغ خاموش بنیاد نخبگان یزد از اتهام‌زنی به خبرگزاری تسنیم/ حذف تکذیبیه بدون توضیح و عذرخواهی» به این موضوع پرداخت.

موضوع این خبر با وساطت برخی از مسئولان استان و قول برای عذرخواهی رئیس بنیاد خاتمه پیدا کرد اما مفتاحی زاده حاضر به عذرخواهی نشد.

با این وجود مفتاحی زاده که عملکرد چند اداره استان را در نشست خبری با مطالب غیرواقع زیر سوال برده بود و به خبرنگاری هم که پیگیری موضوع را انجام داده بود تهمت زده بود، توسط بنیاد نخبگان کشور ارتقا پیدا کرد و به عنوان رئیس دفتر بنیاد نخبگان تهران انتخاب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار