مدیر جهاد کشاورزی بروجن با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در این شهرستان از هشت هزار و 500 تن گذشت، گفت: بروجن از شهرستان‌های بزرگ در تولید گندم در چهارمحال و بختیاری است.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 03 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسن رحمانی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در این شهرستان از هشت هزار و ۵۰۰ تن گذشت، گفت: بروجن با سطح زیر کشت ۶ هزار هکتار گندم آبی و هفت هزار و ۹۰۰ هکتار گندم دیم یکی از شهرستان‌های بزرگ در تولید گندم در استان است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجن ادامه داد: با وجود بارندگی‌های موثر و مناسب در فصل زمستان، اجرای طرح‌های مهم و تأثیرگذار نظیر کشاورزی قراردادی و طرح جهش تولید در دیمزارها، مشاوره و نظارت کارشناسان مدیریت و مراکز خدمات در سال زراعی خرید تضمینی در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی دارد.

وی افزود: سطح مزارع بذری گندم و جو (پرورشی و مادری) طی سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در شهرستان بروجن بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار با پیش‌بینی تولید بیش از ۲ هزار ۵۰۰ تن بوده و کشاورزان طرف قرارداد مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، محصول تولیدی خود را جهت تأمین ذخیره بذری سال زراعی جدید به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تحویل می‌دهند، سپس بذور خریداری شده پس از گذراندن مراحل بوجاری، ضدعفونی و دریافت مجوزات لازم در فصل کشت به سراسر استان حمل و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

رحمانی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن سطح عمده مزارع بذری استان در بروجن و نیز پیشرو بودن کشاورزان، این شهرستان نقش تعیین کننده‌ای در تأمین بذور گواهی شده گندم و جو در کل استان، طی فصل کشت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار