امام جمعه دشتی گفت: نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس اخلاق را سرلوحه خود قرار داده و از تبلیغات زودهنگام، تخریب و تهمت زدن به یکدیگر پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ 08 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار داشت: ایجاد یأس و بدبینی و در هم شکستن قدرت مقاومت، از ترفند‌های خطرناک و زیانبار منافقان و دشمنان است.

وی با بیان اینکه این ترفند در عصر رسانه امروز، از گذشته عمیق‌تر، گسترده‌تر، پیچیده‌تر و خطرناک‌تر است افزود: عرصه کربلا و نهضت عاشورا، که عظیم‌ترین تقابل حق برابر باطل و تجلی‌گاه امید صادق و رجاء واثق است.

امام جمعه دشتی بیان کرد: با وجود این‌که جریان نا امید کنندگی در کربلا بسیار قدرتمند عمل می‌کرد و همه اسباب ناامیدی در کربلا وجود داشت و در تحلیلی طبیعی، باید حضرت دلسرد و نامید و از ادامه قیام منصرف می‌شد، ولی با همه این موانع، در سایه اندیشه توحیدی حضرت سیدالشهدا (ع) حماسه عاشورا رقم خورد.

وی ادامه داد: اجتماع بی‌نظیر اربعین به عنوان بزرگترین راهپیمایی جهان با حضور بیش ۲۰ میلیون نفر از امت اسلام و شیعیان در مقصد جان‌ها؛ کربلای حسینی به پایان رسید. بیش از چهار میلیون نفر از زائران ایرانی با همت خود و سخاوت موکب داران ایرانی و عراقی و مدیریت خوب دولت در خلق این اجتماع عظیم نقش آفرین بودند.

عاشورا و اربعین امسال حماسی بود

حجت‌الاسلام زاهددوست خاطرنشان کرد: در اوج جنگ بی‌امان ترکیبی و عملیات بی‌سابقه روانی دشمن، هم عاشورای امسال و هم اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن و حماسی بود.

وی افزود: سهم اول و اصلی و اصیل، در خلق این حماسه بزرگ قطعاً به عنایت الهی و طهارت و قداست خون پاک و مظلومیتِ سید و سالار شهیدان و قیام الهی او و یاران پاکش برمی‌گردد، شعله‌ای که نه سرد می‌شود و نه فرو می‌خوابد بلکه سال به سال گرم‌تر و فروزان‌تر می‌شود.

امام جمعه دشتی بیان کرد: علیرغم همه تبلیغات مسموم دشمن و برخی عوامل داخلی او، بار اصلی بزرگداشت اربعین حسینی برعهده مردم است این مسأله‌ای است که باید به درستی تحلیل و تبیین شود؛ و این خط بطلانی بر ادعای برخی خواص بی خواص است که در اوج بی تقوایی مدعی می‌شوند هزینه دولت صرف اربعین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برابر این مردم آگاه و عظمت حضور آگاهانه و عاشقانه آن‌ها باید کرنش کرد و تمام‌قامت ایستاد گفت: نقش بعدی برنامه‌ریزی‌های خوب دولت و دیگر نهاد‌های حاکمیتی خصوصاً فراجا و دستگاه‌های امنیتی است که قابل تقدیر است.

احداث موکب اختصاصی توسط مردم دشتی

زاهددوست تصریح کرد: امیدوارم در موارد لازم آسیب‌شناسی دقیق انجام گیرد تا در سال‌های آینده از ضعف‌ها کاسته و بر قوت‌ها افزوده شود. از موکب داران شهرستان که در مسیر پیاده روی و در کربلای معلی میزبان زائران و دلدادگان اهل بیت بوده اند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

وی اظهار داشت: شهرستان دشتی با این همه سابقه و پیشینه مذهبی و دلدادگی به اهل بیت و با وجود افراد مؤمن و سخاوتمند این امکان را دارد که یک موکب یا حسینیه اختصاصی احداث کند و قطعاً مردم شهرستان از این حرکت مهم استقبال می‌کنند.

امام جمعه دشتی افزود: کاندیدا‌های احتمالی انتخابات مجلس از هر گونه حرکتی که شائبه تبلیغات زود هنگام داشته باشد پرهیز کنند و مواظب باشند که خدای ناکرده فضای جامعه از چند ماه قبل از حیث سیاسی ملتهب نشود.

وی خاطرنشان کرد: هر چند به ایجاد شور انتخاباتی نیازمندیم، اما شور انتخاباتی به معنای تبلیغات زودهنگام کاندیدای احتمالی نیست.

زاهددوست ادامه داد: انتظار است نامزد‌های احتمالی انتخابات مجلس اخلاق را سرلوحه خود قرار داده و از تخریب و تهمت زدن به یکدیگر پرهیز کنند، زیرا این موضوعات به صلاح جامعه و مردم نیست.
منبع/مهر

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار