امام جمعه موقت عسلویه گفت: تصمیم‌گیری برای ساماندهی مسئله «ته‌لنجی» باید با توجه به مشکلات ملوانان و لنج‌داران انجام شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ 08 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از مهر، حجت الاسلام عباس بحرینی در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: در تاریخ مثبت‌ترین خاندان، خاندان و اهل بیت پیامبر هستند، ولی بدخواهان می‌خواستند این خاندان قدرت نگیرد و اقدامات متعددی در این زمینه داشتند.

وی اضافه کرد: پیامبر را چند بار مسموم کردند، در دوران حضرت علی چند جنگ خانمانسوز راه انداختند و در آخر او را در محراب عبادت به شهادت رساندند، خانه حضرت زهرا را آتش زدند، امام حسن را معاویه توسط همسرش مسموم کرد و به شهادت رساند و امام حسین را همه می‌دانیم در چه جنایتی به شهادت رساندند و همه ائمه را به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت عسلویه بیان کرد: عمق عداوت آنان به خاندان نبوت بود و نگذاشتند اهل بیت بر جامعه بشریت حکومت کنند و گرفتاری برای مردم به ویژه مسلمانان ایجاد کردند، راه‌هایی رفتند که با اسلام سازگار نبود.

وی با بیان اینکه باید اهل بصیرت باشیم و عبرت بگیریم افزود: در کربلا سر امام حسین را بریدند و گفتند بر امیر زمان خروج کرده در حالی که امام خود امیرالمومنین زمان بود. باید حق و باطل را درک کنیم، حسین شناس و اسلام شناس باشیم. اگر هوای نفس بر انسان غالب شد خدا را فراموش می‌کند.

امام جمعه موقت عسلویه سالروز شهادت مردم مسلمان ایران توسط دژخیمان شاه را را گرامی داشت و افزود: جمع زیادی از مردم را از چند طرف به گلوله بستند. من آن دوران قم بودم و این فجایع را دیدم که لودر آورده بودند و کشته‌ها و زخمی را با کمپرسی می‌بردند و خدا می‌داند چه گذشت.

وی تاکید کرد: بعضی الان شاه را تطهیر می‌کنند؛ در جمهوری اسلامی کشور از لحاظ فیزیکی ساخت و ساز، راه و جاده، آب و برق، بیمارستان، دانشگاه و مدرسه آباد شده است و در هیچ دوره‌ای کشور مثل جمهوری اسلامی آباد نشده است مخصوصاً در این دولت انقلابی خیلی کار شده است.

بحرینی تاکید کرد: در هفته دولت در شهرستان همه جا پروژه افتتاح شد و طرح‌ها کلنگ زنی شد. فقط در شهر عسلویه مرکز شهرستان پروژه نداشتیم. این همه اعتبار هست و چرا کار نمی‌کنند؟ شهردار و شورا بنشینند و شهردار مدیریت کنند و با فساد برخورد کنند. کسانی که مدارک زیاد علیه آن‌ها هست به کار نگیرند.

وی به مشکلات ملوانان و لنج‌های باری اشاره کرد و گفت: اگر قرار است راجع به ته لنجی و مسائل دریا مصوباتی باشد باید از اهل دریا در جلسات دعوت کنند و تصمیمات کارشناسی باشد.

امام جمعه موقت عسلویه تاکید کرد: اگر لنج‌ها سالی ۲ بار بروند، بقیه سال ملوانان چه کنند؟ میلیارد‌ها خرج کرده اند تا نان زن و بچه خود را تأمین کنند. نان مردم از این لنج‌ها است. من با قاچاق مخالفم، اما نباید مردم را از دریا محروم کنند.

وی تصریح کرد: صد‌ها نفر پشت این لنج‌ها نان می‌خورند و زن و بچه مردم نان می‌خواهند، مسئولین مواظب باشند، کشاورزی را از ما گرفتند، دامداری ما از بین رفت و دریا را آلوده کردند و از ما گرفتند. این مشکلات را حل کنید و مسئولین درد مردم را بیان کنند. مخزن‌های گاز کنار شهر ما است و اگر این لوله‌ها خدای نکرده منفجر شود فاجعه می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار