سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به وضعیت گردشگری، بوم‌گردی و صنایع‌دستی شهرستان اهواز گفت: مشکل حوزه گردشگری این شهرستان به ویژه برای بسیاری از شهروندان کمبود مراکز گردشگری است.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 08 September 2023

سید احمد موالی‌زاده امروز، ۱۷ شهریورماه در دومین آیین شکرانه خرما در روستای مگطوع از توابع بخش اسماعیلیه شهرستان اهواز با بیان اینکه شهرستان اهواز مملو از مراکز تفریحی بالقوه است، تاکید کرد: باید بستری فراهم شود که بتوانیم آن را بالفعل تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت توجه و کار در بخش اسماعیلیه است تا بتوانیم به عنوان پایلوت و نمونه برای موضوعات گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین برای ایجاد اقتصاد پایدار و مستمر در این منطقه کاری انجام دهیم.

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان ‌اینکه برگزاری جشنواره و آیین‌های شکرگزاری جزو آداب و سنت‌های بسیار خوب و پسندیده مردم این منطقه است، افزود: به شکرانه وفور نعمت خداوند در این منطقه مراسم شکرگزاری به صورت مستمر برگزار می‌شود.

او گفت: بستر لازم برای تقویت بعد اقتصادی، بازرگانی و بازاریابی در بخش کشاورزی منطقه در دستور کار قرار گرفته است تا از این طریق بتوانیم در اسرع وقت زمینه‌های لازم از جمله شرکت تعاونی باغداران، نمایشگاه‌ها، شبکه‌های بازاریابی و... را هرچه بیش‌تر معرفی کنیم.

موالی‌زاده اضافه کرد: سعی بر این است که این جشنواره در سایر مناطق شهرستان اهواز گسترش پیدا کند تا نتیجه آن بهبود و رونق هر چه بیش‌تر اقتصاد روستایی باشد.

وی با تصریح این‌ مطلب که معضل اصلی روستاها بیکاری است، افزود: مردم این روستا مشکل معیشت دارند. بنابراین یکی از ابزارهای مهم رونق اقتصاد در این منطقه توجه به موضوعات ذکر شده است تا مردم روستاها به شهرستان‌های دیگر مهاجرت نکنند و در سرزمین پدران خود مشغول به کار شوند.

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان این‌که تقویت و گسترش فعالیت‌های تعاون روستایی از موضوعات مهم شهرستان اهواز است، گفت: تا این شهرستان به عنوان الگوی شهرستان‌های دیگر خوزستان باشد، یعنی این شهرستان در بحث اقتصاد روستایی، خرید خرما، خرید برنج و... ورود کند و صرفا به خرید گندم اکتفا نکند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار