کشت‌و‌صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) در آستانه ورود به بورس؛
رونق و پایداری تولید شکر در کشت‌و‌صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره)، زمینه‌ساز پذیرش این شرکت به‌عنوان اولین واحد نیشکری شرکت توسعه نیشکر در «بازار سرمایه» شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 13 September 2023

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل کشت‌و‌صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) سه‌شنبه، ۲۱ شهریورماه، با بیان این مطلب، گفت که این واحد نیشکری در سه سال گذشته، رکورددار تولید شکر بیش از «ظرفیت اسمی» بوده و در عین حال، توانسته تحوّلی در راه‌اندازی  و توسعه صنایع پایین‌دستی ایجاد کند.

جاذبه بالای صنعت نیشکر در بازار سرمایه

به گفته محمدرضا عصاره‌نژاد، این تحوّل در تولید محصولات متنوّع از جمله شکر، اسانس اکالیپتوس، کود فسفاته، زغال، زراعت چوب و… باعث شده تا این واحد نیشکری از جاذبه بالایی برای پذیرش در بازار سرمایه برخوردار باشد.

بر اساس نظر کارشناسان، عرضه سهام این شرکت، بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس در آینده‌ای نزدیک خواهد بود که رونق را به بازار سرمایه برمی‌گرداند و در عین حال، رونق‌بخش این واحد تولیدی نیز خواهد شد.

پایه‌گذاری طرح‌های نوین در صنعت نیشکر

توسعه صنایع جانبی با جذب سرمایه از مواردی است که با عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس اتفاق می‌افتد؛ این جذب سرمایه، به گفته مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره)، عرصه را برای پایه‌گذاری طرح‌های نوین فراهم می‌کند و اشتغال و تولید را بیش از پیش رونق می‌دهد.

عصاره‌نژاد با بیان اینکه مقدّمات پذیرش این واحد نیشکری در بازار سرمایه در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد که به‌زودی شاهد حضور این شرکت در تابلو بورس باشیم.

تکمیل زنجیره کشت اکالیپتوس

تکمیل زنجیره کشت اکالیپتوس، موضوع دیگری است که مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) به آن اشاره کرد. بنا به گفته عصاره‌نژاد، کارخانه اسانس، تولید زغال و کمپوست از جمله صنایع پایین‌دستی است که با کشت صنعتی اکالیپتوس در این واحد نیشکری ایجاد شده است.

وی از طرح این شرکت برای افزایش کشت اکالیپتوس خبر داد و گفت که تاکنون بیش از ۴۰۰ هکتار به زیر کشت صنعتی اکالیپتوس رفته و امسال نیز این میزان به ۶۰۰ هکتار خواهد رسید.

 مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) در ادامه، پیشرفت در روند پیشرفت احداث کارخانه‌های تولید اسانس اکالیپتوس و تولید کود فسفاته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت، هر کدام از این صنایع بر اساس نیاز و ظرفیت‌های این واحد نیشکری در تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده ایجاد شده است.

پیش‌بینی تولید بیش از ۱۱۰ هزار تُن شکر

عصاره‌نژاد در بخش دیگری سخنانش، از پایان عمليات كشت نيشكر در سطح حدود یک‌هزار و ۶۱۰ هكتار از مزارع اين شركت خبر داد و از تلاش و همّت کارگران در انجام مطلوب این عملیات زراعی قدردانی کرد.

 وی در پایان گفت، با توجه به وضعیت مطلوب مزارع نیشکر، این شرکت در سال بهره‌برداری جدید با تولید بیش از ۱۱۰ هزار تُن شکر، به رکوردی جدید دست می‌یابد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار