مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در ۵ ماه نخست امسال ۱۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش ۴.۷ میلیارد دلار از گمرک‌های استان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 13 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری فارس، علی سلیمانی مدیرکل گمرک بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در ۵ ماه نخست امسال ۱۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی از بنادر و گمرک‌های استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده که این میزان نسبت‌به ۱۰.۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی در مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲ درصدی دارد.

وی ارزش محصولات پتروشیمی صادر شده از گمرکات استان بوشهر را ۴.۷ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: محموله‌های پتروشیمی شامل انواع گاز مایع، پلی اتیلن، متانول، کود اوره، آمونیاک، پلی استایرن و دیگر تولیدات بوده است.

این مقام مسؤول به اهمیت گمرکات استان بوشهر در صادرات انواع محصولات اشاره و اضافه کرد: در مجموع ۲۵ درصد کالا‌ها در کشور از گمرکات استان بوشهر صادر می‌شود و در ۵ ماه نخست امسال ۴۰ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر به ۴۵ کشور صادر شده است.

سلیمانی از ترخیص ۹۰۰ هزار تن کالا وارداتی از گمرکات استان بوشهر در ۵ ماه نخست امسال خبر داد و ادامه داد: در راستای تعیین تکلیف کالا‌های متروکه و رسوبی، اکنون همه کالا‌های وارداتی در گمرکات استان تعیین تکلیف شده‌اند و تلاش می‌شود کالا‌های وارداتی در کوتاه‌ترین زمان ترخیص و تعیین تکلیف شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار