معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هم اکنون انواع شیرخشک شامل شیرخشک‌های رگولار و رژیمی در داروخانه‌های شبانه‌روزی استان در دسترس شهروندان قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ 17 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر محمدجواد راعی با بیان اینکه در صورت عدم موجودی یکی از برند‌های مورد تقاضا در زمینه شیر خشک، همشهریان می‌توانند برند دیگری از شیرخشک را جایگزین کنند، افزود: در هفته گذشته با پیگیری‌های انجام شده، تعداد قابل توجهی از انواع شیر خشک‌های «ببلاک»، «آپتامیل» «نان» و «گیگوز» در استان توزیع شده است.

او درخصوص وضعیت فعلی شیرخشک در استان اظهار کرد: پس از برگزاری نشست‌های اضطراری و الزام شرکت‌های پخش دارویی در هفته گذشته، بیش از ۱۳۵ هزار قوطی شیر خشک به همه داروخانه‌های شبانه روزی و منتخب در استان ارسال شد.
معاون غذا و دارو دانشگاه ادامه داد: شیر خشک معمولی یا رگولار برای شیرخواران سالمی که از شیر مادر محروم هستند، مصرف می‌شود و در زمان حاضر این نوع شیر خشک در داروخانه‌های منتخب در دسترس است و در این هفته هم میزان قابل توجهی از این نوع فرآورده‌ها تامین و توزیع می‌شود و این اطمینان وجود دارد که خانواده‌ها برای تامین این اقلام، هیچ نگرانی نداشته باشند.
او با بیان اینکه نوزادانی که دچار بعضی مشکلات نظیر آلرژی، رفلاکس و سایر اختلالات گوارشی هستند، به شیرخشک رژیمی نیاز دارند، افزود: شیرخشک‌های رژیمی را تنها با ارائه نسخه پزشک از داروخانه‌های منتخب و شبانه‌روزی دریافت کنند و در صورت هرگونه مشکل می‌توانند به شماره تلفن ۳۲۱۲۲۲۸۰ و یا ۳۲۱۲۷۸۸۱ تماس گرفته و از موجودی شیرخشک‌های مورد نیاز خود در داروخانه‌های استان مطلع شوند.

برچسب ها: توزیع ، شیر خشک ، داروخانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار