معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش داروخانه‌ها برای توزیع عادلانه دارو و دسترسی بیماران به دارو‌های خاص در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 26 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمدجواد راعی در کمیسیون ماده ۲۰ گفت: برای توزیع عادلانه دارو و افزایش دسترسی بیماران به دارو‌های خاص، پس از بررسی احراز شرایط عمومی متقاضیان، ۱۸۴ پرونده در کمیسیون، مطرح و برای داروخانه دارای شرایط اختصاصی، مجوز توزیع دارو‌های تالاسمی و هموفیلی، هورمون رشد، بیماران شیمی‌درمانی، دارو‌های پیوند، دارو‌های نازایی، دارو‌های حاجب، دارو‌های بیماران MS و CF صادر شد.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بیش از ۴۰۰ پرونده در هشت کمیسیون قانونی ماده ۲۰ امور داروخانه بررسی شده است، افزود: همچنین نشست‌های این کمیسیون با حضور رئیس دانشگاه، مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه، نماینده انجمن داروسازان، نماینده سازمان نظام‌پزشکی استان و یک داروساز آزاد برگزار می‌شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در کمیسیون قانونی ماده ۲۰ به بیش از ۱۳۰ پرونده مربوط به به موافقت اصولی و صدور پروانه تأسیس داروخانه و ۵۰ گواهی تشخیص صلاحیت مسئول فنی شرکت‌های پخش دارویی و داروخانه‌ها پیگیری می‌شود.
راعی با اشاره به ایجاد فرایند‌های جدید با هدف تسریع در پرونده‌های تأسیس داروخانه و رضایتمندی متقاضیان اضافه کرد: پس از طرح موضوع و با موافقت همه اعضا، موضوع تفویض اختیار این فرایند از کمیسیون قانونی ماده ۲۰ امور داروخانه‌ها به معاونت غذا و دارو واگذار شد.
وی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات داروخانه‌ها شرکت‌های پخش دارویی، یکی دیگر از مواردی است که در این کمیسیون مطرح و بررسی می‌شود، افزود: برای نظارت و بازدید بازرسان این معاونت از داروخانه‌ها شرکت‌های دارویی تحت پوشش، ۵۳ پرونده به کمیسیون ماده ۲۰ ارجاع شد و پس از اعلام آرای صادره، برای رسیدگی به تخلف‌های آنان به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده است.
در این کمیسیون، پرونده‌های دیگری مانند «تبدیل وضعیت داروخانه‌ها به شبانه‌روزی»، «درخواست صلاحیت قائم‌مقامی مسئول فنی»، «درخواست معرفی جانشین مؤسس داروخانه» و سایر امور مربوط به داروخانه‌های تحت پوشش، مطرح و بررسی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار