رمان «خیلی شبیه هستی» به قلم مریم اسمعیل‌زاده در اردبیل و با حضور نویسندگان و شاعران رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 20 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، در آیین رونمایی از این کتاب که امشب به همت انجمن طلوع آفتاب دانایی سبلان برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل حرکت مؤثر انجمن طلوع آفتاب دانایی سبلان را در برگزاری جشن تولد و طلوع یک کتاب ارزشمند مؤثر عنوان کرد و اظهار داشت: استان اردبیل در کتاب تولید آثار فاخر اشعار آیینی و کتاب‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس، سعی کرده در قالب داستانی و رمان نیز با بها دادن به جوانان افتخارآفرینی کند.

امیر رجبی تصریح کرد: استان اردبیل به وجود داستان‌سرایان فاخر کشوری از این خطه نظیر امیرحسین فردی، بایرامی و غفارزادگان به خود می‌بالد و قطعا در حوزه ادبیات داستانی امکان بروز و ظهور توانمندی‌های بیشتر نیز از سوی نویسندگان جوان فراهم آمده است.

وی تأثیرگذاری حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات را در پیشبرد امور کشور و جامعه ارزشمند عنوان کرد و گفت: خوشحال هستیم که در این استان به همت نویسنده فاخر و ارزشمند وحید ضیایی کارگاه ادبیات خلاق راه‌اندازی شده که ما آثار و نتایج این کارگاه را در رشد و نمو نویسندگان جوان همچون مریم اسمعیل‌زاده شاهد هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با قدردانی از حضور ۲ چهره خوشنام نویسندگی و شاعری کشورمان در این مراسم افزود: حضور محمود اکرامی‌فر و عبدالجبار کاکایی را فرصتی مغتنم می‌دانیم تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی بتوانیم علاقه‌مندان در حوزه کتاب و کتابخوانی را بیشتر با مفاهیم ارزشمند و تخصصی آشنا کنیم.

در این مراسم رئیس حوزه هنری استان اردبیل نیز به پیشینه تمدنی و تاریخی استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در این پیشینه آثار فاخر ادبی، فرهنگی و هنری بی‌نظیری را مشاهده می‌کنیم که در سطح جهانی و بین‌المللی نظیر ندارد.

مهیار سپهری خاطرنشان کرد: مقوله فرهنگ فراتر از زمان و مکان حاکمیت و یا دستگاه‌های دولتی است چرا که در عرصه فرهنگ و هنر آنچه که ارزشمند است، روح لطیف و خلاقانه هنرمندان است که می‌تواند به تولید آثار ماندگار کمک کند.

در این مراسم شاعر و نویسنده کشورمان به کتاب ارزشمند «خیلی شبیه هستی» اشاره کرد و گفت: در این کتاب نویسنده سعی کرده تا با قلمی روان، تصویرسازی، بیان شاعرانه و همچنین استفاده از جملات کوتاه روح خیال‌انگیز مخاطب را مورد نوازش قرار دهد.

محمود اکرامی‌فر جنگ رسانه‌ها و روایت‌ها را در شرایط کنونی، جنگ پیچیده و سخت عنوان کرد و افزود: آنچه که در این جنگ نقطه پیروزی و پیش برنده است، استفاده از ابزار‌ها و روش‌های نوین است که می‌تواند زمینه حرکت تحولی را در جامعه فراهم کند.

عبدالجبار کاکایی، دیگر شاعر و نویسنده کشورمان نیز در این مراسم تصریح کرد: نویسنده کتاب سعی کرده تا روایت دلنشینی را از زندگی بانوان این مرز و بوم به تصویر بکشد که عشق مادر به فرزند را نیز به زبانی ساده بیان کرده است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم رونمایی که همراه با جشن امضا و تقدیر از اساتید و همراهان تولید این اثر بود، از نویسنده کتاب تجلیل شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار