مدیر جهاد کشاورزی سپیدان از تولید بیش از ۱۸ هزار تن گندم در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 21 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: شهاب الدین صالحی گفت: این میزان برداشت گندم در این شهرستان نسبت به پارسال رشد ۱۵۰ درصدی داشته است.

او افزود: ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی شهرستان سپیدان به صورت دیم و آبی زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۱۹ هزار هکتار دیم و مابقی بصورت آبی کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت: امسال تولید گندم آبی ۶ هزارو ۴۰۰ تن و گندم دیم ۱۲ هزار تن بوده که با توجه به بارش رحمت الهی و بارندگی‌های مناسب در سپیدان، رشد سه برابری تولید این محصول را در سطح شهرستان داشتیم.

صالحی با بیان این که تحویل گندم توسط کشاورزان به دولت با استقبال خوبی همراه شد، اظهار داشت: از زمان شروع برداشت گندم سه مرکز خرید تعاونی روستایی همایجان، اردکان و کمهر به منظور خرید تضمینی گندم کشاورزان در سطح شهرستان آماده شد که با استقبال خوب کشاورزان مواجه شد.

او بیان داشت: کشاورزان سپیدانی امسال حدود۵ هزار و ۴۵۰ تن از گندم مازاد خود را به مراکز خرید گندم تحویل دادند که نسبت به پارسال افزایش ۵ برابری را نشان می‌دهد.

مدیر جهاد سپیدان اضافه کرد: با توجه به شروع فصل کاشت و نیاز کشاورزان به خرید بذر و نهاده‌های مورد نیاز انتظار می‌رود مطالبات گندم کاران هرچه زودتر پرداخت شود.

برداشت گندم در شهرستان سپیدان از اواسط تیر در بخش همایجان این شهرستان آغاز شد و تا اواسط شهریور در دهستان کمهر بخش مرکزی ادامه دارد.

برچسب ها: تولید ، گندم ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار