بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک خراسان شمالی» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند « وضعیت معلمان بازداشتی »، « برجام که با فرجام خوب روبرو شد»،« گمرگ و نیروی متخصص عامل مشکلات انگور » و... رصدخانه امروز تابناک را تشکیل می دهند.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 16 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

بسته خبری امروز تابناک در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی تهیه شده که در برنامه ها مختلف حاضر شده و علاوه بر ایشان مسئولان استانی نیز اظهار نظرهای مختلفی را در باب مسائل آموزش و پرورش داشته اند.

برای معلمان بازداشتی در امارات وکیل گرفته ایم

علی اصغر فانی در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد با اشاره به بازداشت چند تن از معلمان کشور در امارات اظهار کرد: برای 9 معلم بازداشت شده در منطقه العین ابوظبی کشور امارات متحده عربی وکیل گرفته شده و این وزارتخانه به جد به دنبال حل سوء تفاهم پیش آمده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌این کار با پیگیری وزارت آموزش و پرورش و سفیر کشورمان در امارات متحده عربی صورت گرفته است. 

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش و وزارت امورخارجه کشورمان تا حصول نتیجه به پیگیری‌های خود ادامه خواهد داد.

اگر برجام را به فرجام نمی رسید،دشمن خوشحال می شد

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه اگه مجلس برجام را به فرجام نمی رساند موجبات خوشحالی دشمن فراهم می شد،گفته است:برخی از افراد نمایندگان را به علت رای مثبت به برجام خائن دانستند اما این در حالی  است که ما تابع ولایت مطلقه فقیه هستیم.

وی ادامه داد: اگر قرار بر این بود تا برجام را به نتیجه نرسانیم پس چه ضرورتی داشت تا نمایندگانی را برای مذاکره بفرستیم و از سوی دیگر آمریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود تلاش و هزینه‌های زیادی کردند تا آن به نتیجه نرسد و حتی منافقان نیز از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

نماینده مردم شیروان در مجلس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بی‌طرفی خود را در این خصوص اعلام کردند، تاکید کرد: شورای نگهبان با هیچ کسی تعارف ندارد و اگر طرح را مخالف مصلحت نظام می‌دید به طور حتم آن را رد می‌کرد بنابراین لزومی ندارد که برخی از نمایندگان زیر سوال برده شوند.

وی با بیان اینکه کار بزرگی انجام شده است، تصریح کرد: پنج قدرت بزرگ دنیا با ما مذاکره کرده‌اند و آن به دلیل این است که زورشان به ما نمی رسد و این امر نیز به علت مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری است.

عزیزی خاطرنشان کرد: اگر رای مثبت نمایندگان به نشانه خیانت فرض شود؛ بنابراین بیش از 80 درصد از نمایندگانی که به برجام رای مثبت دادند خائن هستند.

تعرفه بالای گمرگ و نداشتن نیروی متخصص مشکلات انگور

نصیر سارانی فعال اقتصادی با اشاره به سیاست هایی اقتصادیی دولت که تعرفه واردات محصولات کشاورزی را از پاکستان و روسیه افزایش داده است، کشورهای هدف ماهم برای صادرات انگور این سیاست را در پیش گرفته اند و صادرات انگور بسیار هزینه زیادی بر روی دست صادر کنندگان می گذارد.

سارانی تصریح کرد:در گذشته تجار برای  وارد کردن 15هزار کیلو انبه  فقط 4و نیم میلیون تومان تعرفه گمرک پرداخت می کردند ولی در حال حاظر این مبلغ به 35 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

این فعال اقتصادی ادامه داد:دولت پاکستان نیزدر عکس العملی مشابه تعرفه  واردات خود را از ایران افزایش داده و در حال حاظر برای صادرات 20 هزار کیلوگرم انگور به پاکستان  24میلیون تومان تعرفه گمرکی باید پرداخت کرد.

این صادر کننده انگور اضافه کرد:از آنجای که نیروهای متخصص برای جمع آوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در سطح استان وجود ندارند، تجار هنگام ارائه انگور در بازارهای مصرف دچار ضرر زیان زیادی می شوند و این مشکل نیز با اموزش نیروهای شاغل در بخش کشاورزی باید بر طرف شود.

سارانی خاطر نشان کرد: در حال حاظر باتوجه به هزینه بالای حمل و نقل و تعرفه گمرک هزینه هر 20 هزار کیلو انگور  650میلیون ریال می شود و از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

50 درصد صندلی های مراکز علمی کاربردی خراسان شمالی خالی است

امین جودت رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه طی سال تحصیلی جدید مراکز علمی کابردی استان ظرفیت پذیرش 2000 دانشجو در رشته های مختلف را داشته اند این در حالیست که هم اکنون 50 درصد از این مهم محقق شده است.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش و وجود رشته های مشترک در مراکز علمی کاربردی استان، بیان کرد: طی سال تحصیلی جدید برخی از مراکز علمی کاربردی استان پذیرش بسیار خوبی در رشته های خود داشته اند در حالی که روند جذب دانشجو در دیگر مراکز خوب نبوده است.

وی یادآورشد: برخی از این مراکز علمی کاربردی با نیازسنجی های لازم به سمت ایجاد رشته هایی متناسب با نیاز استان حرکت کرده اند اما برخی نیز همان مسیر گذشته را در پیش گرفته اند، بنابراین به طور قطع میزان جذب دانشجو در این مراکز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

جودت با بیان اینکه دانشجو در مراکز علمی کاربردی باید با مهارت های رشته خود در بازار آشنا شود، خاطر نشان کرد: باید مراکز علمی کاربردی سطح استان در قالب و قلمرو ماموریت های خود اقدام به افزایش رشته و به تناسب آن جذب دانشجو کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار