بار‌ها و بار‌ها از مشکلات و عدم مدیریت پتروشیمی دهلران سطر‌های سفید را سیاه کردم، ولی بسیاری با تشر و تهدید تلاش می‌کردند سطرح‌های سیاه شده را سفید کنند غافل از اینکه یک روز سیاهی بر سفیدی نقش می‌بندد و روایت تلخ تعطیلی پتروشیمی دهلران نه تنها تیتر یک اخبار داخلی بلکه رسانه‌های خارج نشین خواهد شد!
کد خبر: ۱۱۲۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 23 September 2023

تابناک ایلام، مجتبی کاور:: بار‌ها و بار‌ها از مشکلات و عدم مدیریت پتروشیمی دهلران سطر‌های سفید را سیاه کردم، ولی بسیاری با تشر و تهدید تلاش می‌کردند سطرح‌های سیاه شده را سفید کنند غافل از اینکه یک روز سیاهی بر سفیدی نقش می‌بندد و روایت تلخ تعطیلی پتروشیمی دهلران نه تنها تیتر یک اخبار داخلی بلکه رسانه‌های خارج نشین خواهد شد!

تعطیلی که آمال و آرزو‌های جوانان که با هزار امید رخت سفید برتن دختران سرزمین آفتاب سوخته دهلران کردند تا رویای یک زندگی شیرین البته بدون امکانات تفریحی و رفاهی، پزشکی را در مرزی‌ترین شهر کشور با دمای بالای ۵۰ درجه به ارمغان بیاورند، اما گویا ناف ما را با محرومیت و وعده‌ها بریده اند!

آقایان مسئول! جوانانی که تا دیروز با انگیزه و تمام توان در پتروشیمی با تلاش و تکاپو برای توسعه کشور و معاش خود تلاش می‌کرند چندین ماه است در پس وعده‌های بی سرانجام مسئولان شرمنده و سر افکنده جلوی خانواده خود با انبوهی از اقساط معوق بانکی و اجاره مسکن سر به فلک کشیده مانده اند که چکار کنند؟

کارگرانی که حتی مشمول بیمه بیکاری هم نشدند!‌ای کاش مسئولان نظارتی و اجرایی ماه و شاید سال‌ها ها قبل‌تر همچون رسانه شفاف و بدون لکنت زبان واقع بینانه‌تر به موضوع پتروشیمی دهلران ورود می‌کردند تا شاهد زمین گیر شدن این همه سرمایه عظیم ملی و از همه مهمتر تبعات سیاسی، اجتماعی در دهلران و... نبودیم.

ازفروردین ماه سال جاری تا به امروز حکایت‌ها، روایت‌ها و وعده‌های زیادی دربحث پتروشیمی دهلران در بین افکار عمومی، فعالان فضای مجازی، رسانه وحتی مسئولان اجرایی و مسئولان عالی رتبه وزارت نفت و پتروشیمی رد وبدل شده است که نیازمند کالبدشکافی بیشتر است که در آینده نزدیک به آن پرداخته می‌شود.

آقای وزیر نفت! بیکاری و تعدیل شدن ۲ هزار نفردراین شرایط سخت اقتصادی علاوه بر بحران‌های اجتماعی، سیاسی زنگ خطر فروپاشی کانون گرم خانواده هم می‌توان تلقی کرد و اهمیت موضوع را از آنجایی باید پی ببرید که علاوه بر نماینده عالی دولت در استان، امام جمعه استان و شهرستان، مسئولان اجرایی، مجمع نمایندگان استان، رئیس کل دادگستری استان و شهرستان و دادستان مرکز استان و شهرستان به موضوع ورود کردند که این خود بیانگر واقعیت‌های یاد شده بالا است.

امید است از وزیر گرفته تا مسئولان دولت کار و کرامت زمینه بازگشت به کار کارگران را فراهم و کرامت انسانی آن‌ها را حفظ کنند تا رخت‌های سفید به رخت سیاه تبدل نشوند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ررضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
مارو بدبخت کردن ازدواج کردیم ولی الان دستمان را خالی کردند ای کاش پتروشیمی فعال نمیشد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار