مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در هشت هکتار از گلخانه‌های استان گل گلایول کشت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال یک میلیون ۷۵۰ شاخه گل گلایول در استان برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 25 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ابراهیم شیرانی با اشاره به اینکه در هشت هکتار از اراضی کشاورزی استان گل گلایول کشت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال یک میلیون ۷۵۰ شاخه گل گلایول از این سطوح برداشت برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از موضوعات سازمان جهاد کشاورزی و وزارت‌خانه بحث کشت، تغییر الگوی کشت و بهره‌وری بهتر از آب است، ادامه داد: طی چند سال گذشته در استان بحث کشت گل‌های پیازی در فضای باز انجام می‌شود.

وی افزود: گل‌های پیازی انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها گل گلایول است، از نظر کمیت و کیفیت این گل در استان و در سطح کشور مطرح است چرا که در حال حاضر شرایط اقلیمی و بازار پسند مطلوبی دارد.

شیرانی بیان کرد: عمده بازار گل گلایول در اصفهان است که شهر‌های تهران، مشهد و تبریز را پوشش می‌دهد.

وی گفت: علاوه‌بر تغییر الگوی کشت و بهره‌وری بهتر از آب، به طور فصلی بیش از ۲۰۰ نفر در این سطوح فعالیت کرده و برای آن‌ها اشتغال ایجاد می‌شود، از نظر درآمدزایی و کشت‌های زراعی کاشت گل گلایول درآمد بالاتری دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کشت گل‌های پیازی غیر از گل گلایول در استان در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار