مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از افتتاح مجتمع‌های بهداشتی در منطقه عملیاتی قلاویزان واقع در شهرستان مهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 27 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی و تقارن با هفته دفاع مقدس امروز ۴ مهرماه با حضور مسئولان شهرستان مهران، مجتمع‌های بهداشتی منطقه عملیاتی قلاویزان افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: با توجه به اینکه مناطق عملیاتی استان ایلام به ویژه منطقه عملیاتی قلاویزان واقع در شهرستان مهران هر ساله پذیرای گردشگران مذهبی و کاروان‌های راهیان نور است درهمین راستای برای رفاه حال گردشگران و ارائه خدمات مناسب به کاروان‌های راهیان نور تعداد ۱۸ چشمه سرویس بهداشتی و دو حمام با اعتباری به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، توسط این اداره‌کل احداث شده است.

شریفی تصریح کرد: قلاویزان نامی آشنا همراه با خون و حماسه برای رزمندگان دوران دفاع مقدس کشور است این منطقه مرتفع مشهور به مشهد شهدای گرانقدر، محل حماسی‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس و شاخص‌ترین عروجگاه‌های آوردگاه‌های حماسی والفجر۳ و کربلای ۱ است.

وی ادامه داد: منطقه عملیاتی قلاویزان در شهرستان مهران به‌عنوان یادمان دفاع مقدس، در فهرست آثار ملی کشور به شماره ۲۸ در تاریخ چهار بهمن ۱۳۹۶ به ثبت رسیده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار