مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان از تعطیلی یک واحد کارخانه شن و ماسه در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به استمرار آلودگی واحد کارخانه شن و ماسه ریگزار جمال آباد، برخلاف بازدید، پایش و دریافت اخطاریه‌های صادره به دلیل نکردن رعایت استانداردهای زیست محیطی و ایجاد آلودگی هوا و گردوخاک این واحد تعطیل شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 27 September 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: حسن ابراهیمی با بیان اینکه محیط‌زیست راضی به تعطیلی هیچ واحد تولیدی و صنعتی نیست اظهار داشت: در عین حال محیط زیست وظیفه دارد از حق قانونی شهروندان برای برخورداری از هوای پاک دفاع کند، لذا با شکایت و اعلام جرم اداره محیط زیست و دستور قضایی شهرستان واحد یاد شده تعطیل شد.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان افزود: فعالیت مجدد این واحد تولیدی منوط به رفع کامل آلودگی مطابق با استانداردهای محیط زیست و مرتفع شدن نواقص به خصوص سیستم پیشگیری از آلایندگی هوا در آن واحد خواهد بود.

این مقام مسوول برخی از مضرات گرد و خاک برای سلامت شهروندان را عنوان کرد و گفت: گرد و خاک‌ها و ریزگردها بر تمام سیستم های بدن تاثیر دارند؛ یک تاثیر بر چشم انسان است و دید را محدودتر می کند و دامنه دید کمتر می شود، همچنین بر روی گوش و حلق و بینی تاثیر دارد و تحت تاثیر این آلایندگی ها عفونت ایجاد می شود و می تواند بر روی مغز نیز اثر بگذارد و منجر بع سردرد شده و شخص دچار عدم تمرکز شود.

وی افزود: و به تدریج تمام سیستم های بدن می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه محیط زیست مدافع حقوق شهروندان، مدافع صنعت و توسعه پایدار است از مسوولان صنعتی شهرستان خواست تا موازین محیط زیست را با دقات و حساسیت بیشتری رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار