معاون هنری و امورسینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام بیان داشت : با برگزاری جلسات متعدد تخصصی با جمعی از هنرمندان، فیلمسازان استان و بهره مندی از نظرات کارشناسی آنان، یک تیم کاری ۲۵ نفره شامل عوامل و بازیگران حرفه ای استان برای ساخت این مستند سازماندهی شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ 29 September 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ عبدالنبی امیدی زاده گفت :  معاونت هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام، امسال طرح ساخت فیلم مستند «پشت آن کوه بلند»با موضوع شهدای دانش آموز را در دستور کار خود قرار داد و مراحل نوشتن طرح این مستند از نیمه دوم فروردین آغاز شد.

وی  افزود :  با برگزاری جلسات متعدد تخصصی با جمعی از هنرمندان، فیلمسازان استان و بهره مندی از نظرات کارشناسی آنان، یک تیم کاری ۲۵ نفره شامل عوامل و بازیگران حرفه ای استان برای ساخت این مستند سازماندهی شد.

امیدی زاده ادامه داد : تصویربرداری و ضبط این مستند در روستای سیاهگل واقع در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان آبدانان انجام شده که شهادت دو دانش آموز آبدانانی را در دوران دفاع مقدس روایت می کند.

وی با بیان اینکه تمامی عوامل و بازیگران مستتد داستانی پشت آن کوه بلند بومی و ساکن استان ایلام هستند، افزود: این مستند با مدت زمان نمایش ۴۰ دقیقه، توسط معاونت هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام تولید و اکران می شود.

امیدی زاده ابراز کرد: روستای سراب باغ در شهرستان آبدانان در تاریخ ۴ آذرماه ۱۳۵۹ توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق بمباران و زنان و کودکان، قربانیان بی گناه این حمله ناجوانمردانه شدند و در این مستند نیز به این واقعه پرداخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می شود تدوین نهایی این مستند ظرف ۲ ماه آینده به اتمام برسد، افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده نمایش این اثر ابتدا در شهرستان آبدانان و در آیین ویژه ای با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و اقشار مختلف مردم و در ادامه در سطح مدارس استان خواهد بود.

معاون هنری و امورسینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: به طور قطع ساخت این گونه فیلم ها، علاوه بر آشنایی بیشتر نسل آینده ساز انقلاب با ارزشها و معارف دفاع مقدس، موجب هویت بخشی و همگرایی بیشتر نسل دیروز و امروز انقلاب با آرمانها و ارزشهای نظام و انقلاب خواهد شد.

امیدی زاده با اشاره به و جنگ نرم دشمن علیه نظام نظام و انقلاب اسلامی به ویژه قشر نوجوان و جوان، خاطرنشان کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری بیان کردند باید تلاش شود تا نگاه دانش آموز و دانشجوی نسل امروز به مقوله ارزش آفرین دفاع مقدس همان نگاه پیشکسوت و رزمنده زمان جنگ باشد./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار