رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی عامل تهدید به اسیدپاشی در شبکه اجتماعی روبیکا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 28 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ محمدرضا فدائیان، رئیس پلیس فتا استان سمنان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه توسط شخصی ناشناسی در شبکه اجتماعی روبیکا تهدید به اسیدپاشی شده است و با توجه به حساسیت موضوع، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا با توجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری‌شده، اقدامات تخصصی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمان سایبری آغاز کردند و در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر شناسایی و طی هماهنگی قضائی، متهم به پلیس فتا احضار شد.

فدائیان ادامه داد: پس از حضور متهم در پلیس فتا و روبه‌رو شدن وی با مستندات غیرقابل انکار جمع‌آوری‌شده توسط کارشناسان این پلیس، متهم لب به اعتراف گشود و پرونده او به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی بیان کرد: برابر قانون هر گاه فردی، دیگری را به هر نحو به قتل یا ضرر‌های نفسی، شرقی و مالی وی به افشای سری نسبت به خود با بستگان او تهدید کند، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده و لازم است تا کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

وی از عموم مردم خواست تا در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه، مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش دهند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار