به مناسبت روز جهانی استاندارد 7 واحد نمونه تولیدی فارس که معیارهای استاندارد را رعایت کرده اند معرفی شدند.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 17 October 2015
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفت: شرکت فراسان، سیمان داراب، سیمان سفید نی ریز، دستمال کاغذی رعنا، رنگ بکتاش، تولید قیر پاسارگاد و صنایع رنگ سازی دراک توپ هفت واحدی تولیدی فارس هستند که به عنوان واحدهای نمونه انتخاب شدند.

مرتضی رهنما افزود: این واحدها دارای تمام شرایط استاندارد هستند و تاکنون هیچ شکایتی در زمینه محصولات تولیدی آن ها در بعد داخلی و بین المللی نشده است و به همین دلیل به عنوان واحدهای نمونه تولیدی کشور شناخته شده اند.

رهنما افزود: همچنین 12 واحد تولیدی هم از نظر کنترل کیفیت عملکرد بسیار خوبی را داشته اند و نمونه استانی شدند.

مدیر کل فارس در این مراسم گفت: اداره کل استاندار فارس امسال در بین اداراه های کل استاندارد کشور از نظر عملکرد رتبه اول را کسب کرده و سازمان استاندارد کشور امسال در مقایسه با پارسال 4 رتبه صعود داشته است.

سید احمد احمدی زاده مدیر کل بر نامه ریزی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استانداری فارس هم گفت: در یک سال گذشته حدود 5 میلیارد دلار سقف صادرات کشور بود ولی 4 برابر یعنی 20 میلیارد دلار انواع محصولات به داخل کشور وارد شده و موجب شد که تولید کنندگان با مشکل
مواجه شوند و کیفیت محصولات خود را پایین آورند.

وی افزود: لازم است کیفیت تولیدات داخلی از نظر استاندارد مورد توجه و بررسی بیشتر قرار گیرد و طوری بر نامه ریزی شود تا از ورود کالاهای قاچاق که اقتصاد داخلی را به خطر می اندازد جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار