شش‌ماهی‌ها بزرگترین ژنوم، ۴۳ میلیارد جفت ژنوم، در میان حیوانات شناخته شده دارند و تعداد ژنوم آنها تقریبا ۱۴ برابر ژنوم‌های انسان است.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 03 October 2023

پیرترین ماهی آکواریومی، شش‌ماهی استرالیایی با سن تقریبی ۹۲ تا ۱۰۱ ساله‌ای است که در آکواریوم اشتاین‌هارت سان‌فرانسیسکو زندگی می‌کند.

به گزارش odditycentral، این شش‌ماهی به همراه ۲۳۰ ماهی دیگر سال ۱۹۳۸، از استرالیا وارد خاک آمریکا شد. بنابه گفته دانشمندان این شش‌ماهی احتمالا ماده و تنها ماهی زنده از میان آن ماهی‌هایی است که از استرالیا به آمریکا فرستاده شدند.

شرایط آکواریوم اشتاین‌هارت برای این شش‌ماهی عالی بوده است و به نظر می‌رسد او از محیط زندگی خود راضی است و بازدیدهای روزانه مردم از آکواریوم، او را مضطرب نمی‌کند.

شش‌ماهی‌ها یکی از جالب‌ترین گونه‌های ماهی روی زمین هستند که البته قدمت پیدایش آنها را به‌درستی نمی‌توان تعیین کرد. دانشمندان برای تعیین سن ماهی‌ها، از استخوان گوش آنها، پس از مرگ‌شان، استفاده کرده و حلقه‌های موجود روی آن را درست مانند حلقه‌های تنه درختان می‌شمارند. اما استخوان گوش شش‌ماهی‌ها متفاوت از ماهی‌های دیگر و بسیار شبیه انسان یا حیواناتی چون گاوست.

پیرترین ماهی آکواریومی

شش‌ماهی‌ها وقتی بیرون از آب قرار می‌گیرند می‌توانند با استفاده از یکی از شش‌هایشان نفس بکشند و همچنین تغییرات شیمیایی آب را تا حد زیادی تحمل می‌کنند.

شش‌ماهی‌ها بزرگترین ژنوم، ۴۳ میلیارد جفت ژنوم، در میان حیوانات شناخته شده دارند و تعداد ژنوم آنها تقریبا ۱۴ برابر ژنوم‌های انسان است.

دانشمندان دوست دارند بدانند این شش‌ماهی حدود ۱۰۰ ساله، احساس پیری می‌کند یا خیر، موضوعی که فهمیدن آن سخت است. با اینحال برخی از متخصصان می‌گویند، در ماهی‌های سالمند، تغییراتی چون تغییر شکل ستون فقرات، کاهش وزن، چشم‌های ابری و حتی خاکستری شدن فلس‌ها دیده می‌شود اما هیچ کدام از این تغییرات در این شش‌ماهی دیده نشده است./ح

خبر آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار