نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان یزد و شهرستان بهاباد به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و اعضای ستاد انتخابات استان و ستاد انتخابات بهاباد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 02 October 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علی اکبر عزیزی در این نشست با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، با قدردانی از خدمات و تلاشهای تمامی عوامل فرمانداری بهاباد و اقدامات رو به رشد این شهرستان، به منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در خصوص انتخابات اشاره و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) همواره از انتخابات به عنوان مظهر قدرت ملی یاد فرموده اند که این مسئله به روشنی نقش و جایگاه انتخابات و مشارکت مردم در عرصه تعیین سرنوشت خویش را آشکار می سازد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به نقش مهم مردم در پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی، اداره جنگ تحمیلی و ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه دشمنان درعرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی افزود: به لطف خدا و رهبری داعیانه امام راحل عظیم الشان(ره) و رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی) مردم سالاری دینی، امروز در سراسر کشور جاری و ساری بوده و مردم عزیز ایران اسلامی در انتخاب عالی ترین مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفای نقش می کنند.

وی اصلی ترین موضوع استان در سال جاری را انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه عنوان و تاکید کرد: همه باید با آگاهی و تسلط کامل بر قانون انتخابات، خود را در برگزاری انتخاباتی شکوهمند، قانونمند، سالم و امن متعهد بدانیم و تمامی تلاش خویش را در این رابطه به کار گیریم.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با تاکید بر توجه به چهار محور سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در انتخابات، به مسئله مهم مشارکت مردم در انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: بی تردید هر جا که شاهد حضور و مشارکت مردم در عرصه خطیر انتخابات بوده ایم دشمن به عقب رانده شده و در مسیر تحقق سیاست‌های خائنانه خویش مایوس گردیده است، لذا لازم است همه خود را در برابر جلب مشارکت مردم مسئول بدانند و وارد صحنه شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش رعایت اصل بی طرفی توسط اعضای ستاد انتخابات را در راستای حفظ سلامت انتخابات، مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: صیانت و حراست از آرا مردم ، اصلی ترین وظیفه اعضای ستاد انتخابات است که باید مورد توجه همه مسئولان برگزاری انتخابات باشد.

عزیزی با اشاره به خدمات مهم دولت مردم در بخش های مختلف ، به مسئله آزادسازی پول های بلوکه شده و بازگرداندن الواح تاریخی به کشور پس از سالها پرداخت و افزود: به لطف خدای بزرگ و تلاش خادمان مردم در دولت، بدون کوچک ترین عقب نشینی از آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی، شاهد دفاع از منافع ملی و عقب راندن دشمن هستیم.

وی در پایان بر تلاش برای جلب اعتماد عمومی، تعامل سازنده با اعضای هیات نظارت بر انتخابات، استفاده از ظرفیت های قانونی ماده ۱۳ قانون انتخابات، توجه به جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه از خدمات دولت مردم، ارتباط موثر و مداوم با ائمه جمعه و جماعات و عدم موضع گیری های غیرمسئولانه بر خلاف اصل وحدت و مشارکت مردم تاکید کرد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در این نشست با اشاره به تکلیف های قانونی موجود در ماده ۱۳ قانون انتخابات برای تمامی بخش‌ها و دستگاه‌ها گفت: لازم است همه دستگاه‌ها همکاری لازم و سازنده ای را با ستادهای انتخابات شهرستانی و استانی داشته باشند.

محمدحسین پارساییان همچنین بر تجهیز و تامین نیازهای ستاد انتخابات شهرستان بهاباد تاکید کرد و افزود: باید از تمامی ظرفیت و توان شهرستان بهاباد در حوزه منابع انسانی و تجهیزات و امکانات برای برگزاری باشکوه انتخابات پیش رو بهره برد.
وی در پایان از خدمات و تلاش اعضای ستادانتخابات شهرستان بهاباد قدردانی کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست با اشاره به مفاد قانونی برگزاری انتخابات، بر ضرورت تعامل سازنده و موثر میان اعضای ستاد انتخابات شهرستانها با استان تاکید کرد.

سعید رستگاری با تشریح وظایف قانونی کمیته های مختلف ستاد انتخابات در شهرستانها، خواستار ایفای نقش موثر آنان در فراهم نمودن شرایط برگزاری انتخاباتی شکوهمند و سالم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار