استاندار اردبیل گفت: در طول تاریخ، اردبیل در مقاطع مختلف در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی تاثیر گذاری ویژه داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 05 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد‌ عاملی در پنجمین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو که در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ، اردبیل در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، مذهبی به شکل ویژه تاثیر گذار بوده و این تاثیر گذاری بنا به روایت تاریخی ایرانی و بین‌المللی، در حوزه قفقاز بسیار مهم بوده است.

وی افزود: امروز دولت ایران، به شرق جهان و کشورهای آسیایی توجه ویژه‌ای دارد و جمهوری اسلامی ایران با حفظ شأن و منزلت مردم و کشورمان در راستای بهبود شرایطی اعم از حوزه اقتصادی است و ایران توانایی نقش آفرینی در منطقه شرق جهان را دارد.

استاندار اردبیل گفت: سازمان همکاری‌های اکو پس از اتحادیه اروپا، بزرگترین سازمان بین‌المللی جهان محسوب می‌شود و باتوجه به پتانسیل‌های موجود سازمان همکاری‌های اکو، این سازمان بین‌المللی می‌تواند در آینده، نقش‌های مهمی در سطح جهان ایفا کند.

عاملی تصریح کرد: از ظرفیت‌های مهم استان اردبیل در حوزه‌های تاریخی،گردشگری میتوان به بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی و بین‌المللی، ۱۱۰ چشمه آب‌های گرم و درمانی، کوه سبلان، و ایل عشایر مغان و مناطق فندقلو و سوهان اشاره کرد.

وی گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳، آغازگر تحولات مهم گردشگری در سطح استان اردبیل است و برای بهره‌برداری حداکثری از این رویداد مهم بین‌المللی، مسئولین ملی و استانی برنامه‌های مختلفی تدوین و اجرا کردند.
منبع/فارس

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار