مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از آغاز طرح جهش تولید با هدف گذاری پنج هزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی دیم در شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 10 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ جلال یوسفی از آغاز طرح جهش تولید دیمزارهای این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.

وی افزود: این طرح برای سومین سال متوالی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام (ره) در شهرستان اجرا می‌شود که طی سالهای گذشته با همت کشاورزان و خدمات دلسوزانه همکاران جهاد کشاورزی نتایج بسیار خوبی حاصل شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح در شهرستان پنج هزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی دیم هدف گذاری شده که در دو بخش زرین آباد و میمه اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران عنوان کرد: در قالب این طرح کشت محصولاتی چون گندم، جو گلرنگ، نخود، عدس، گیاهان دارویی و علوفه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوعات کاربردی همچون اصول تغذیه دیمزارها، نحوه استفاده از بذرمال، اصول خاکورزی حفاظتی و… انجام گرفته است، در رابطه با تأمین نهاده‌های مورد نیاز مشکل و محدودیتی وجود ندارد و علاوه بر کود اوره فسفات و پتاس، کود بذر مال نیز در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در رابطه با ادوات کشاورزی هم تسهیلاتی جهت خرید ادوات در نظر گرفته شده است.

یوسفی اظهار داشت: هدف نهایی اجرای این طرح، تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال، رسیدن به پایداری تولید در محصولات استراتژیک به خصوص در زمینه گندم، افزایش تنوع محصول در الگوی کشت دیمزارها و همچنین افزایش درآمد کشاورزان دیم کار است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار