معاون فرماندار با اشاره به آمادگی کامل مراکز بهداشتی تفت برای مقابله احتمالي با بيماري کرونا، اظهار كرد: تاكنون هیچ زائر ایرانی دچار کرونا ویروس نشده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 17 October 2015

به گزارش تابناک یزد، "ناصر دهقانی" در شورای سلامت شهرستان تفت كه با هدف مدیریت و هماهنگی تدابیر لازم بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا در اين شهرستان برگزار شد، با اشاره به بازگشت زائران بیت الله الحرام به استان، گفت: مراسم حج امسال با توجه به وقوع فاجعه منا، برای همه مردم عزیز ایران اسلامی تلخ بود و همه را محزون کرد و انتظار داریم با پیگیری های خوب صورت گرفته، عربستان مسئولیت این مصیبت بزرگ را بپذیرد و به ملزومات آن عمل کند تا دیگر شاهد وقوع چنین رویدادهایی نباشیم.

وي با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص کنترل بیماری کرونا با توجه به بازگشت زائران بیت الله الحرام، گفت: کرونا ویروسی، مانند هر ویروسی، کوچکترین موجود شناخته شده است که به همراه 200 ویروس دیگر عامل سرماخوردگی می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین موارد ابتلای کرونا نیز از کشور عربستان گزارش شده و راه‌های انتقال آن نیز از طریق فرآورده‌های حیوانی است، ولی راه انتقال انسانی نیز دارد که طی تماس انسان به انسان رخ می‌دهد.

معاون فرماندار با قدردانی از تدابیر مثبت و سریع وزارت بهداشت و درمان در اعمال نظارت‌های بهداشتی در زمان ورود زائران، گفت: خوشبختانه قبل از اعزام زائران ایرانی به عربستان، آموزش‌های لازم به آنها و مدیر کاروان‌ها ارائه شده بود و تا به امروز نیز هیچ زائر ایرانی دچار کرونا ویروس نشده است.

وی افزود: این بیماری در حال حاضر هیچ واکسن یا درمانی ندارد و تنها با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

دهقانی تب بالای 38 درجه، سرفه و تنگی نفس را از علائم شایع این بیماری برشمرد و گفت: در برخی موارد نیز ممکن است فرد دچار اسهال و پس از آن علائم تنفسی شروع شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به توصیه‌های پزشکی، برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، بايد از دست دادن، روبوسی کردن و در آغوش کشیدن فرد مشکوک خودداری کرد و در صورتی که فرد مشکوک به بیماری است، اگر مراسمی برای حجاج در نظر گرفته شده، آن را تا رفع علائم فرد به تعویق انداخت.

وی از حجاج خواست که در صورت بروز علائم تنفسی یا اسهال تا 14 روز پس از بازگشت از سفر حج، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه كنند.

دهقانی در پایان بر آمادگی کامل مراکز بهداشتی شهرستان تفت برای مقابله احتمالی با بیماری کرونا تاکید کرد

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار