رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید لزوم توجه صنایع به رقابت در بازارهای جهانی گفت: به جرات می‌گویم ادامه حیات واحد اقتصادی که به بازارهای جهانی فکر نکند مشکل خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ 10 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، صمد یوسفی‌اصل، رئیس اتاق بازرگانی زنجان ظهر امروز در آئین افتتاح نمایشگاه صادراتی ایران به روسیه با بیان اینکه در اکثر صنایع استان مواد اولیه منطبق با قیمت‌های جهانی و حتی بالاتر تهیه می‌شود، پس لاجرم مجبور به عرضه محصولات خود با قیمت‌های جهانی هستند، اظهار کرد: در کنار این مهم، باید متوجه بود که این صنایع پایین‌تر از ظرفیت اسمی خود فعالیت کنند.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید لزوم توجه صنایع به رقابت در بازار‌های جهانی افزود: به جرات می‌گویم ادامه حیات واحد اقتصادی که به بازار‌های جهانی فکر نکند مشکل خواهد بود.
وی به رواج روش‌های نوین در حوزه تجارت از جمله تجارت الکترونیک اشاره و تاکید کرد: با وجود شیوع همه این روش‌ها، هیچ روشی جایگزین روابط نزدیک و گفت‌وگوی نزدیک را نگرفته است.
یوسفی‌اصل تاکید کرد: برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی یک از فرصت‌های حضور در بازار‌های جهانی به شمار می‌رود.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان همسایگی، لجستیکی و فرهنگی را از مزایای بازار روسیه برای تولیدکنندگان ایرانی دانست و تصریح کرد: باید از این مزایا برای برقراری ارتباطات تجاری بهره گرفت.
یوسفی‌اصل با بیان اینکه نزدیکی و آشنایی فرهنگی یکی از عوامل موثر در برقراری روابط تجاری در حد وسیع محسوب می‌شود، ادامه داد: این مهم تاکنون محقق نشده و نمره قبولی نگرفته است.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه اگر از فرصت ایجاد شده در منطقه در برقراری ارتباط تجاری استفاده نشود این فرصت تقدیم کشور‌های دیگر از جمله ترکیه خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: برگزاری و تکرار این نمایشگاه، زنجان را تبدیل به مرکز تجارت ایران با روسیه بکند.
منبع/فارس

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار