معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از احتمال هجون ملخ‌های صحرایی خبر داد و گفت: در این راستا ضمن دیده‌بانی و ردیابی این آفت تامین تجهیز ادوات، سموم و سمپاش در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 11 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، کبری توکلی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت هجوم ملخ‌های صحرایی به استان با اشاره به پیش‌بینی بارش باران در سال جاری، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی امسال در فصل پاییز بارش باران مطلوب در استان بوشهر محقق می‌شود.

وی به هجوم ملخ‌های صحرایی پرداخت و بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش باران مناسب پاییزه احتمال دارد که هجوم ملخ صحرایی روند صعودی داشته باشد و تبدیل به جمعیت مهاجر شود و مناطق جنوبی کشور را تحت تأثیر خود قرار داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از هشدار سازمان فائو خبر داد و افزود: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات و سازمان فائو با احتمال ۷۰ درصد ورود ملخ صحرایی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس به کشور و خصوصاً با توجه به جریان توده‌های جوی از سمت عربستان به استان‌های بوشهر و هرمزگان در فصل پاییز زیاد است.

توکلی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به‌صورت آماده‌باش کامل است گفت: در این راستا انجام عملیات دیده‌بانی و ردیابی ملخ‌ها و همچنین تجهیز ادوات، سموم و سمپاش در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی از تمامی شهروندان استان تقاضا کرد به محض مشاهده جمعیت ملخ به نخستین مرکز جهاد کشاورزی استان بوشهر گزارش کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار